معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

حضور مشاوران زبده در مدارس عادی دولتی رویکرد آموزش و پرورش استان اصفهان است

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت با توجه‌به رویکرد تقویت مدارس دولتی عادی، دانش‌آموزانی که دسترسی به مشاور زبده و امکانات لازم ندارند نیز باید امکان دسترسی به علم و توانایی مشاوره گرفتن را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور مشاوران زبده در مدارس عادی دولتی رویکرد آموزش و پرورش استان اصفهان است

مهدی نم نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه با مشاوران تحصیلی مدارس اظهار کرد: با تغییراتی که در کنکور ایجاد شده مشاوران مدارس در خط مقدم آگاهی و دانایی نسبت به تغییرات بوده و مرجع و پناه دانش‌آموزان هستند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش از نظر کیفیت نیروی مشاوره مشکلی نداریم؛ توانایی و پتانسیل خوبی در همکاران آموزش و پرورش وجود دارد که جای دیگر این‌گونه نیست؛ در همین راستا برای برنامه‌های علمی و پژوهشی مراکز مختلف از همکاران مشاور ما کمک گرفته می شود و از کارشناسان و مشاوران ما نظرخواهی می‌کنند.

نم نبات تأکید کرد: اتفاقات سال گذشته با وجود مشکلاتی که به وجود آورد، اما همگان را در خصوص توجه بیشتر به آموزش و پرورش آگاه کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ایام سخت و دشواری را پس از آموزش‌های مجازی پشت‌سر گذاشته‌ایم؛ دانش‌آموزان در دوران مجازی و تحت‌تأثیر شرایط با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند و عدم آگاهی‌های لازم، ممکن است آنها را در آینده دچار مشکل کند که این امر همت مشاورین را جهت راهنمایی دانش‌آموزان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: مشاوران مدرسه، صرفاً مشاوره‌ تحصیلی نیستند؛ مشاوران به‌عنوان مأوای دانش‌آموزان هستند و گاهی ولی دانش‌آموز و مدیر مدرسه نمی‌توانند این نقش را داشته باشند؛ چرا که مشاوران تابلوی مشاور را دارند و این پیام را برای دانش‌آموز دارد که آماده‌ همراهی و همدردی در چالش‌ها و مشکلات مختلف او هستند.

نم نبات با اشاره به‌نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) عنوان کرد: در بحث‌های رفتاری باید مشاوران ورود کنند؛ غربالگری نماد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مدیر، معلم، مشاور و والدین باید وارد سامانه شوند و فرم‌های در نظر گرفته شده را تکمیل کنند؛ ضمن توجه مشاوران به این طرح، معلمان و دبیران نیز باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر لزوم توجه به مدارس عادی دولتی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری متذکر شد با توجه‌به رویکرد تقویت مدارس دولتی عادی، دانش‌آموزانی که دسترسی به مشاور زبده و امکانات لازم را ندارند نیز باید امکان دسترسی به علم و توانایی مشاوره گرفتن را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار