معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم:

اهمیت رشد و ارتقاءمدارس عادی دولتی انکارناپذیر است

تقویت مدارس دولتی منجر به تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی می‌شود

قم (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت ضرورت توجه به اهمیت رشد و ارتقاء مدارس عادی دولتی انکارناپذیراست.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت رشد و ارتقاءمدارس عادی دولتی انکارناپذیر است

نادر کریمی بیرانوند، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جلسه کمیسیون تقویت مدارس عادی دولتی هیأت اندیشه ورزان بسیج استان، اظهار کرد: توجه به مدارس عادی دولتی از اولویت ها و موضوعات مهم و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: از آنجا که این نوع مدارس همواره پذیرای بیشترین تراکم و تنوع دانش آموزی در استان بوده و بیشترین درصد نیروی انسانی نیز در این مدارس مشغول به کار هستند توجه به نیازهای این مدارس اعم از تامین نیرو، بهسازی فضا و تجهیزات و تقویت مبانی آموزشی و پرورش دینی این مدارس را نباید از نظر دور داشت.

کریمی همچنین تأکید مقام معظم رهبری در خصوص مسائل آموزش و پرورش را فصل الخطاب دانست و ادامه داد: تقویت مدارس عادی دولتی در راستای برقراری عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، ابعاد گسترده ای دارد.

وی عنوان کرد: در صدد هستیم با شناسایی دقیق این نوع مدارس نسبت به برنامه‌ریزی و رفع و کاهش ضعف ها اقدامات لازم صورت پذیرد که این موضوع، حمایت همه جانبه سایر نهادها و ارگان ها و مشارکت آنها را می طلبد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش تأثیر گذار ارکان مدرسه در برنامه ریزی ها همواره مد نظر قرار گرفته و آموزش اولیا و خانواده، توزیع متوازن نیروی انسانی متخصص و انتصاب مدیران توانمند، تحول گرایی و بازنگری در اجرای دوره های ضمن خدمت از جمله مواردی است که در ارتقای سطح عملکرد مدارس عادی و دولتی تأثیر بسزایی دارد.

کریمی در پایان شناسایی و جبران سیاست گذاری هایی که موجبات تضعیف مدارس عادی دولتی گردیده را از اهداف اصلی هیأت اندیشه ورزان عنوان کرد و افزود: همراهی، دلسوزی و هم افزایی و تذکر نکات اصلاحی از سوی دست اندرکاران مفید بوده و اگر عملکرد مثبت باشد منجر به تربیت دانش آموز تمام ساحتی که هدف اصلی تعلیم و تربیت است، می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار