مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به حساسیت‌های موجود باید با دقت انجام شود

نیشابور (پانا) - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور، ثبت‌نام مطلوب، عدالت‌محوری و خانواده‌مداری را به‌عنوان شعار این ستاد معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به حساسیت‌های موجود باید با دقت انجام شود

سید‌مهدی قاضی در جمع اعضای ستاد ثبت‌نام نیشابور با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات و موازین شیوه نامه ثبت نام و مفاد بخشنامه های مربوطه، گفت: ثبت نام شروع فرایند آغاز سال تحصیلی است و با توجه به حساسیت های موجود، رعایت ثبت نام در محدوده های تعیین شده مورد انتظار است.

وی افزود: پس از ثبت نام دانش آموزان، ثبت آن در سامانه سیدا باید انجام شود و توجه و تمرکز به آئین نامه اجرایی مدارس لازم و ضروری است.

همچنین اخذ هرگونه وجه غیر از بیمه و کتاب دانش آموزان در زمان ثبت نام ممنوع است، مشارکت اولیاء باید مطابق با ضوابط و قوانین انجام و به گونه ای رفتار شود که نارضایتی مردم را به دنبال نداشته باشد.

تقسیم محدوده بندی ثبت نام با دقت انجام و فضاهایی که قرار است در ابتدایی مهر راه اندازی شود، تعیین و برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز مدارس از جمله صندلی و میز معلم به دقت نیازسنجی و مدارسی که تجهیزات اضافی دارند به مدارس نیازمند توزیع کنند.

قاضی اضافه کرد: در اولین فرصت جلسه توجیهی با موضوع ثبت نام با اولویت مدیران دوره ابتدایی و پس از آن متوسطه برگزار و موارد لازم یادآوری شود.

وی اظهار کرد: سنجش و آزمون از دانش آموز بدو ورود در مدارس غیردولتی، بازی با روح و روان دانش آموز است و کاملا مغایر با قوانین است.

کارشناس مسئول ارزیابی و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش نیز در ادامه به تشریح شیوه نامه ثبت نام پرداخت و گفت: اطلاع رسانی نرخ کتب درسی و بیمه حوادث در محل ثبت نام الزامی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

سید حسن میرموسوی افزود: دریافت وجوه مربوط به سرویس های حمل و نقل، کمک های مردمی، کلاس های فوق برنامه و مواردی از این قبیل باید صرفا بعد از ثبت نام انجام شود و پس از قطعی شدن نرخ حمل و نقل باید این مبالغ جمع آوری شود.

وی ادامه داد: هزینه های دریافتی باید حتما به حساب آموزشگاه واریز شود و از واریز وجه به حساب های شخصی و حتی اعضای انجمن اولیاء خودداری شود.

خرید مجلات رشد، تربیت و پیوند کاملا اختیاری است و مدارس غیردولتی نیز باید مطابق با مبالغ تعیین شده، هزینه دریافت کنند.

همچنین در مدارس غیردولتی، شهریه فوق برنامه و مکمل به صورت اختیاری بوده و اجبار در دریافت آن ممنوع و نصب پوستر نرخ شهریه در محل ثبت نام مدارس غیردولتی ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار