بازگشت وارنیش فلوراید تراپی به مدارس بعد از وقفه سه ساله

نیشابور (پانا) - کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از بازگشت وارنیش تراپی به مدارس تحت پوشش نیشابور، فیروزه و زبرخان بعد از وقفه سه ساله خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت وارنیش فلوراید تراپی به مدارس بعد از وقفه سه ساله

صفیه سالار عابدی علت این وقفه را اوج گیری پاندمی کرونا بیان کرد و گفت: وارنیش فلورایدتراپی یکی از مهمترین اقدمات در جهت کاهش پوسیدگی‌های دندانی و استحکام دندان ها به ویژه در سنین پایین است.

وی ادامه داد: با وارنیش فلورایدتراپی می‌توان ۴۰ درصد از پوسیدگی‌های دندانی جلوگیری کرد. این در حالی است که بیشترین میزان پوسیدگی را در سنین پایین شاهد هستیم از این رو فلورایدتراپی در مدارس در حال انجام است.

کارشناس دهان و دندان معاونت بهداشت ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده و مکاتبه با آموزش و پرورش، وارنیش فلورایدتراپی دوره اول در مدارس ابتدایی به دلیل اهمیت رویش دندان های دائمی در حال انجام است و در مرحله بعد سایر گروه سنی شش تا ۱۴ سال در دستور کار معاونت بهداشت قرار دارد.

وی بیان کرد: والدین توجه داشته باشند قبل از وارنیش فلورایدتراپی کودک مسواک زده باشد و بعد از وارنیش تراپی استثنائا آن روز نیازی به استفاده از مسواک و نخ دندان نیست.

سالار عابدی در خصوص میزان دریافتی وارنیش فلوراید دریافتی از وزارت بهداشت گفت: ۸۶ هزار وارنیش دریافت کرده ایم و در حال توزیع در مراکز خدمات جامع سلامت هستیم و بحمدالله مشکل خاصی از جهت کمبود وارنیش در سطح دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نداریم و با پایان مرحله اول، شش ماه بعد دوباره وارنیش تراپی تکرار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار