معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت بررسی وضعیت کودکان استثنایی بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آن‌ها به چرخه یادگیری

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 22 درصد از بازماندگان از تحصیل را کودکان استثنایی تشکیل می‌دهند، تاکید کرد که لازم است وضعیت تک‌تک این عزیزان به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و بسته‌های حمایتی برای آن‌ها تعریف شود.

کد مطلب: ۱۳۷۶۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بررسی وضعیت کودکان استثنایی بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آن‌ها به چرخه یادگیری

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ نشست مشترک معاونت آموزش ابتدایی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور نجفی، معاون آموزش ابتدایی؛ طریفی‌حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ محمدی، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی و تعدادی از کارشناسان مربوطه در محل معاونت آموزش ابتدایی برگزار شد.

حمید طریفی‌حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست بیان داشت: با توجه به تجربه خوب معاونت آموزش ابتدایی در اجرای طرح شهید همت با ایجاد حلقه‌های علمی و آموزش به صورت شبکه‌ای، شرایط آموزش باکیفیت تمام معلمان با تمرکز بر معلمان دوره اول ابتدایی را دنبال خواهیم کرد. در این دوره با سرفصل‌های روش‌های تدریس مبتنی بر رویکردهای جدید شناختی در مورد دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر با حذف واسطه مدرسان استانی از هر منطقه آموزشی حداقل یک نفر مدرس به شکل قطبی چند استان نزدیک و همجوار آموزش‌های لازم داده خواهد شد و ارتباط مستمر و حمایت علمی از مدرسان در طول سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

معصومه نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این نشست به بحث بازماندگان از تحصیل اشاره داشت و تصریح کرد: شناسایی چهره‌به‌چهره بازماندگان از تحصیل نشان داد که از ۲۰۴ هزار بازمانده در ابتدای مهر ۲۲درصد کودکان استثنایی هستند که لازم است وضعیت تک‌تک این عزیزان به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و بسته‌های حمایتی برای آن‌ها تعریف شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی به جهت توانمندسازی معلمان افزود: علاوه بر دانش‌آموزان دارای انواع اختلالات، دانش‌آموزان تلفیقی در مدارس عادی شامل کودکان کم‌شنوا، جسمی - حرکتی، آسیب بینایی و طیف اوتیسم هم هستند که معلمان درباره آن‌ها اطلاعاتی ندارند و لازم است در خلال همین دوره بروشورهایی مربوط به آموزش این کودکان همراه با درج QR کد(رمزینه) با محتوای آموزشی ارائه شود و در اختیار معلم قرار گیرد.

گفتنی است این نشست در ادامه سلسله نشست‌های این 2 مجموعه و در راستای برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی معلمان و کیفیت‌بخشی به آموزش کودکان تلفیقی - فراگیر و نیازمند توجه خاص آموزشی (دیرآموز)، اختلال یادگیری ویژه و مشکلات هیجانی - رفتاری برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار