کریمیان در اختتامیه جشنواره نوجوان سالم

سرمایه انسانی بالاترین سرمایه کشور است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر حفظ و ارتقای سرمایه های کشور، سرمایه انسانی را بالاترین و ارزشمندترین سرمایه کشور خواند.

کد مطلب: ۱۳۷۲۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه انسانی بالاترین سرمایه کشور است

آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم و طرح یاریگران زندگی، در راستای پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج زندگی سالم، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل، سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، مصطفی هادی زاده؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، حسن نوروزی؛ نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، امیر تجلی نیا؛ مدیرکل امورتربیتی،مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش؛ مدیران و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق شهر تهران در تالار فرهنگ برگزار شد.

علیرضا کریمیان در مراسم اختتامیه جشنواره نوجوان سالم خطاب به دانش آموزان منتخب اظهارکرد: در دنیا سرمایه های زیادی وجود دارد و این سرمایه ها به اشکال مختلف دسته بندی می شوند، از جمله سرمایه های خدادادی که آنان را «سرمایه های طبیعی» می نامیم مانند دریاها و ..که اینها به عنوان سرمایه های طبیعی در اختیار انسان است، یک سری سرمایه های دیگر وجود دارد که ساخت دست انسان و مخلوق انسان هست و در خدمت انسان، به طور مثال، سدها، جاده ها، کارخانه ها و... که به عنوان «سرمایه های مصنوعی» و انسان ساخته مطرح هستند، اما بالاترین سرمایه هر کشوری، سرمایه انسانی است که بهترین و ارزشمندترین سرمایه ای است که در اختیار ما قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر سرمایه انسانی را بیشتر و بهتر بدانیم، ادامه داد: اگر به تجربه زیسته کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به نیکی بنگریم و بررسی کنیم خواهیم دید، آنها کشورهایی هستند که به سرمایه های انسانی خود اهمیت داده و برای آنان ارزش قائل شده اند.

مدیرکل آموزش و پروش شهر تهران، بر مراقبت از نوجوانان به عنوان سرمایه های آینده کشور تاکید کرد و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب سه گام مهم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی را در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم کرده اند و در خصوص چگونگی مراقبت از نوجوانان در برابر آفت ها، امروزه آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهم ترین دستگاه فرهنگ سازی و دستگاهی که بیشترین فصل مشترک را بین حاکمیت و جامعه دارد و با بیش از چهل میلیون انسان به صورت مستقیم در ارتباط است؛ لذا وظیفه ارتقای سطح آگاهی جامعه را بر عهده دارد.

وی افزود: هنگامی که سطح آگاهی جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان ارتقا پیدا کند، در برابر آسیب ها و آفت های اجتماعی مصون تر خواهد بود. باید تلاش کنیم تا سبک زندگی ایرانی و اسلامی را ترویج داده و به آن عمق دهیم و دانش آموزان را با سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیشتر آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در خصوص انسجام همه دستگاه ها در مراقبت از نوجوانان و با اشاره به برگزاری این جشنواره به عنوان یک کار مشترک و بین دستگاهی گفت: امروزه آفت و موانع زیادی راه دانش آموزان ما را سد کرده است، که آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این بار سنگین را حمل کند بلکه همه دستگاه و نهاد ها باید با هم افزایی،همدلی و کمک یکدیگر به عنوان یک وظیفه انسانی، اسلامی و ملی مصمم و متحد به آن بپردازند.

در این مراسم از دانش آموزان منتخب تجلیل و قدردانی شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار