با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت

آغاز پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری

رضامراد صحرایی: تحقق طرح فیبر نوری در مدارس مصداق اجرای عدالت آموزشی است

تهران (پانا) - با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در راستای تحقق عدالت آموزشی، پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری

پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدرسه شهید همدانی، شهرستان پردیس آغاز شد. این پروژه با نگاه تحقق عدالت آموزشی از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی شده است و تا سه سال آینده همه مناطق شهری کشور به این شبکه ارتباطی متصل خواهند شد.

از مزایای این طرح می‌توان به برطرف کردن مشکلات محدودیت پهنای باند و رفتن به سمت مدارس فعال در حوزه آموزش الکترونیک اشاره کرد. به طوری که تا پایان دولت سیزدهم، ۲۰ میلیون خانوار از طریق این فناوری به شبکه جهانی اینترنت متصل خواهند شد‌.

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین امضای تفاهم نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال مدارس به طرح فیبرنوری، اظهار کرد: ما این اقدام وزارت ارتباطات را سیاست مهم در مدارس می‌دانیم و اگر می‌خواهیم چالش‌هایی در حوزه‌های مختلف نداشته باشیم باید به مدارس رجوع کنیم.

وی افزود: بنابراین اتصال مدارس به فیبرنوری نشان دهنده این است که می‌خواهیم کار را از مدارس شروع کنیم و باید آینده را بسازیم و بچه‌ها آینده‌ساز هستند؛ اجرای این طرح مصداق اجرای عدالت آموزشی است.

صحرایی با بیان اینکه ما در ساخت آینده نیازمند این هستیم که دانش آموزان را بیش از پیش درک کنیم گفت: همچنین با اجرای طرح فیبر نوری در ادامه می‌توانیم تحولات دوران پساکرونایی را مدیریت و مدارس را برای این دوران آماده کنیم. چراکه بستر ورود فناوری‌های نوین به مدارس، داشتن اینترنت پرسرعت است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح سبب می‌شود مدارس در روستاها به سیستم آموزشی دسترسی پیدا کنند، گفت: اکنون فاصله بین شهر و روستا کم شده و این دستاورد مهم دولت انقلابی است و شروع این اقدام بزرگ از مدرسه پیامی است که دولتمردان کارهای خود را از مدرسه و در مدرسه شروع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار