سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع دانش‌آموزان برگزیده و پژوهشگران نوجوان تاکید کرد:

تحقق ایران قوی با تلاش دانش‌آموزان و پژوهشگران نوجوان

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با حضور در مرکز همایش‌های برج میلاد، ساعاتی را همراه با برگزیدگان جشنواره نوجوان خوارزمی‌گذراند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ایران قوی با تلاش دانش‌آموزان و پژوهشگران نوجوان

دانش‌آموزان برگزیده و پژوهشگران نوجوان از رشته‌های مکانیک و هوش مصنوعی تا ادبیات و گیاهان دارویی و... با اشتیاق خاصی منتظر رسیدن سرپرست وزارت آموزش و پرورش بودند؛ عده‌ای نامه درخواست می‌نوشتند و تعدادی دیگر در حال هماهنگی بودند که چه کسی از طرف آنها برای سخنرانی انتخاب شود.

برنامه سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گونه‌ای بود که نمی‌توانست در اختتامیه این جشنواره شرکت کند،اما دستور داده بود دو جلسه بعدازظهر را لغو کنند و فرصتی ایجاد شود تا از نزدیک دغدغه نوجوانان پژوهشگر و آینده‌ساز ایران را از نزدیک بشنود.

در دیدار صمیمی، امیرحسین از برگزیدگان حوزه ادبیات فارسی با خواندن این شعر حرفش را شروع کرد: انقلابی مانده‌ایم و اهل کتمان نیستیم/ از مسیر آمده هرگز پشیمان نیستیم.

امیرحسین از تغییر قانون جشنواره نوجوان خوارزمی در بخش تسهیلات برگزیدگان در قبولی دانشگاه گلایه‌مند بود و از سرپرست وزارت آموزش و پرورش خواست تا این موضوع را پیگیری کند.

صحرایی قول پیگیری به او داد و گفت برای ایجاد تسهیلات پذیرش در دانشگاه‌ها تلاش خودمان را خواهیم کرد اما در مورد دانشگاه‌ فرهنگیان این مسئله به طور ویژه دنبال خواهد شد.

آخرین درخواست امیرحسین افزایش مبالغ جایزه‌های جشنواره بود که دستور بررسی مساله داده شد.

بچه‌های ادبیات و بیدل دهنوی

در بخش دیگری از این برنامه، سرپرست وزارت آموزش و پرورش از دانش آموزان پرسید آیا بیدل دهنوی را می‌شناسید؟ یکی از بچه‌ها پاسخ داد: بله تا حدودی.

صحرایی اظهار کرد: این شاعر فارسی زبان نبود و بعد از یادگیری زبان فارسی یکی از ادیبانی شد که بیشترین شعر فارسی را سروده است.

وی پس از این گفت‌وگو قطعه‌ای از آثار بیدل دهنوی را برای دانش آموزان خواند و گفت این شعری است که من بسیار از آن استفاده می‌کنم: «من نمی‌گویم زیان کن یا به فکر سود باش/ ای ز فرصت بی‌خبر هرجا که هستی زود باش.»

دوستی‌های ادامه دار شیرین‌تر از کسب رتبه

تیم‌های برگزیده نانو و فیلم‌سازی و علوم پزشکی هم دغدغه تحقق تسهیلات این جشنواره را داشتند و قول رسیدگی به این موضوع را از سکان‌دار دستگاه تعلیم و تربیت گرفتند.

صحرایی با تعریف خاطره‌ای از دوران سال اول دوره دانش‌سرا و شرکت در جشنواره قرآن و مفاهیم گفت: افرادی که در این رویدادها با هم آشنا می‌شوند دوستی‌های ادامه‌دار خواهند داشت چون اهداف مشترکی دارند؛ من هم هنوز با دوستان قدیمی خودم در آن جشنواره در ارتباط هستم و۳۰ سال است که آن‌ها را می‌شناسم.

وی افزود: ارزش این دوستی‌هایی که ایجاد می‌شود از کسب رتبه در جشنواره‌ها ارزشمندتر است.

صحرایی در پایان این دیدار صمیمی به دانش آموزان برگزیده گفت: اهداف و پیشرفت خودتان و ایران را به حرف‌های من و امثال من گره نزنید، ما تلاش خود را می‌کنیم اما گاهی ممکن است موفق نشویم به قول‌‌های خود عمل کنیم و یا به درستی از شما قدردانی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: شما برای تحقق ایران قوی و آینده ایران کار کنید و با خدا معامله کنید؛ چراکه خداوند به درستی پاسخ تلاش‌های شما را خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار