سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

کاهش شکاف دیجیتال گام مهمی برای اجرای عدالت آموزشی است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، کاهش شکاف دیجیتالی را گام مهمی برای اجرای عدالت آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش شکاف دیجیتال گام مهمی برای اجرای عدالت آموزشی است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ رضامراد صحرایی در آیین انعقاد تفاهمنامه و آغاز پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار فرهنگیان با ایشان که در روز معلم برگزار شد، اظهار کرد: ایشان فرمودند؛ «ما به آموزش‌وپرورش امیدوار هستیم و رسیدن به پیشرفت مورد انتظار به کمک آموزش‌وپرورش ممکن است»، لذا این فرمایش مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که برنامه آموزش ‌و پرورش قوی، مقدمه ایران قوی بیش از هر زمان دیگری مقبول مقامات ارشد نظام واقع شده است.

وی با اشاره به آغاز پروژه اتصال مدارس کشور به فیبر نوری خاطرنشان کرد: این اقدام مهم وزارت ارتباطات در راستای برنامه مهم «اول؛ مدرسه» می‌دانیم. بر این اساس که اولین کارها از مدرسه آغاز شود و این کار مهم نیز پیش از هر کسب‌وکار دیگری اول از مدرسه آغاز شده است. همه مسائل کشور در مدرسه با مدرسه و از طریق مدرسه قابل حل است و اگر می‌خواهیم برخی از مسائل که امروز به چالش‌های جامعه تبدیل‌شده است، با هزینه کم حل کنیم باید به مدرسه بازگردیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آینده ایران توسط دانش‌آموزانی ساخته خواهد شد که امروز در مدرسه درس می‌خوانند، افزود: کارهای انجام‌شده از سوی وزارت ارتباطات نشان داد می‌توان با کار جهادی فاصله بین آرزوها و اعمال را نزدیک کرد.

وی بابیان اینکه برای ساختن ایران قوی باید دانش‌آموزانمان را بیش از گذشته درک کنیم، گفت: نسل جدید عموماً تجارب بیشتری در دنیای ارتباطات از معلمانشان دارند، لذا با اتصال مدارس به اینترنت پرسرعت می‌توانیم مدارس را برای دوران پساکرونا آماده کنیم، زیرا بستر آوردن فناوری‌های نوین به مدارس داشتن اینترنت پرسرعت است.

صحرایی بابیان این‌که یکی از مشکلات عمده جوامع، شکاف دیجیتالی است و با کار امروز سعی می‌کنیم تا این شکاف دیجیتالی را کاهش دهیم، اظهار کرد: کاری که امروز صورت می‌گیرد؛ مصداق بارز اجرای عدالت آموزشی است و با اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری فاصله دیجیتالی مدارس نقاط کم‌برخوردار مانند روستاها و شهرهای کوچک با نقاط برخوردار مانند شهرهای بزرگ و پایتخت کم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار