معاون استاندار قم:

تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی از راهکارهای افزایش آگاهی نسبت به مواد مخدر است

قم (پانا) - معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت آموزش و پرورش می‌تواند با ایجاد واحدهای درسی، برنامه‌های تفریحی و تقویت کانون‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزان در راستای پیشگیری از اعتیاد گام بردارد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی از راهکارهای افزایش آگاهی نسبت به مواد مخدر است

احمد حاجی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر باید به باور و امید تبدیل شود و لازمه آن تقویت خط مقدم فرهنگی و اجتماعی است.

حاجی زاده افزود: آسیب اجتماعی زمانی پدید می‌آید که در هنجارهای مقبول اجتماعی تخلفی صورت گیرد و یکی از عمده‌ترین دلیل آسیب‌های اجتماعی عدم پایندی به هنجارهای اجتماعی است.

معاون استاندار قم با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ‌سازی، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی در رابطه با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، وظیفه اجتماعی کردن دانش آموزان را دارد.

وی افزود: در این میان آموزش و پرورش می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد، با ایجاد واحدهای درسی، برنامه‌های تفریحی، خدمات مشاوره‌ای، اطلاع‌رسانی، تقویت کانون‌ها و تشکل‌های دانش آموزان برای پیشگیری از اعتیاد، افزایش آگاهی والدین دانش آموزان، و... باعث آگاهی دانش آموزان نسبت به مواد مخدر و ایجاد نگرش منفی در مورد آن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار