رئیس آموزش و پرورش جعفرآباد قم:
مدارس نقش تعیینکنندهای در زمینه مبارزه با اعتیاد دارند
قم (پانا) - رئیس آموزش و پرورش شهرستان جعفرآباد قم عنوان کرد مدارس بهعنوان کانون علم و معرفت، نقش بسیار مهم و تعیینکنندهای در زمینه مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی دارند.
بهمن آزاد، رئیس آموزش و پرورش جعفرآباد قم، در گفتوگو با پانا با تشریح برنامههای هفته مبارزه با اعتیاد اظهار کرد: «با توجه به اهمیت مصونسازی نسل جدید در برابر آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد، برنامه های متنوعی با مشارکت اولیاء و دانشآموزان در سطح آموزش و پرورش و مدارس برگزار می شود.»
وی افزود: «از جمله این برنامه ها را می توان، تبلیغات محیطی در سطح مدارس، تهیه جدول روزشمار هفته مبارزه با اعتیاد و اجرای برنامههای متنوع در طول هفته، تشکیل همایش و جلسه توجیهی مدیران، مشاوران، مربیان پرورشی و هنری با موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی، تشکیل نمایشگاه آثار برگزیدگان در مدرسه و برگزاری مسابقات ورزشی تفریحی همچون دوچرخه سواری، کوهنوردی و... نام برد.
وی افزود: اختصاص جلسات انجمن اولیاء به موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی، استفاده از ظرفیت مشارکت دانش آموزان در طرح یاریگران زندگی، تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی و دعوت از صاحبنظران، روان شناسان و کارشناسان برای تبیین و تشریح برنامههای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در سطح اداره آموزش و پرورش و مدارس بخش دیگری از برنامه ها را تشکیل می دهد.»
آزاد ادامه داد: «مهمترین توصیه به نوجوانان دانش آموز، اهمیت به معنویت و ارتباط با خدا، دقت در انتخاب دوستان خوب، پرهیز از معاشرت با دوستان ناباب، روی آوردن به ورزش و تفریحات سالم در کنار تحصیل علم و معرفت و اهمیت قائل شدن به سلامت خود و دیگران در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است.»
وی با اشاره به نقش مدارس در مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی اظهار کرد: «با توجه به اینکه خانواده و مراکز مهم و تاثیرگذار اجتماعی و دوستان نیز در این عرصه نقش مهمی دارند، بنابراین برنامههای مدارس در این زمینه، باید با همکاری نزدیک دانش آموزان، اولیاء، مربیان و مراکز فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد تا در راستای پیشگیری و کنترل اعتیاد و آسیبهای اجتماعی توفیقات بیشتری به دست آید.»
آزاد با اشاره به نقش مهارتها در مقابله با اعتیاد اظهار کرد: «از جمله این مهارت ها می توان به تقویت مهارت های عواطفی، مهارت های ارتباطات سالم، مهارت های ابراز وجود، مهارت های تنظیم هیجانات، مسئولیت دادن به دانش آموزان، تقویت عزت نفس و احترام دانش آموزان، تقویت«نه» گفتن در برابر موقعیت های خطرناک، تقویت ارزش های دینی در دانشآموزان و اجرای برنامه های سالم و ایمن در حیطه های علمی، فرهنگی و ورزشی اشاره کرد»
دانش آموز خبرنگار: نرگس فارسی
ارسال دیدگاه