مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

در سال‌های اخیر گروه هدف دشمن، دانش‌آموزان بوده‌اند

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت گروه‌های هدف دشمن، دانش‌آموزان بوده‌اند. یعنی می‌دانند اگر در زمینه فرهنگی بخواهند کار کنند، باید از دانش‌آموز شروع کنند، بنابراین ما باید تلاش کرد و از خود دانش‌آموز نظر خواست و از ایده‌های آنان استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
در سال‌های اخیر گروه  هدف دشمن، دانش‌آموزان بوده‌اند

نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با دانش آموزان عضو تشکل های دانش آموزی با حضور مهدی نم نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اکبر رحمتی مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان، سرهنگ حسین رجب پور رییس سازمان بسیج دانش آموزی و مرتضی شکری رئییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این نشست گفت: اگر کوچکترین خللی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد شود، فرایند تعلیم و تربیت به درستی محقق نمی شود.

وی افزود: در جامعه ای که در آن تعلیم و تربیت خوبی داشته باشد و آموزش و پرورش فعال و اثرگذار داشته باشد ، دانش آموزان پویا و اثرگذار می شوند و جامعه ای که در آن دانش آموزان اثرگذار باشند، جامعه ای استاندارد خواهد بود.

ابراهیمی تاکید کرد: به واسطه این که آموزش و پرورش اساس و پایه همه ارگان ها و نهادها است، اگر بخواهیم پزشکان متعهد و متخصص داشته باشیم اساس آن دانش آموز است، اگر بخواهیم مهندسین فعال و با وجدان کاری بالا و باتخصص و توانایی بالا داشته باشیم اساس آن دانش آموز و آموزش و پرورش است. اگر بخواهیم وزیر و مدیر کل و مسئولین خوبی داشته باشیم اساس همه از آموزش و پرورش است. اگر آموزش و پرورش پویا نباشد قاعدتا همه چیز برعکس خواهد بود. بنابراین در هر جامعه ای، دانش آموز عنصر اصلی و اثرگذار است و باید قاعدتا از این عنصر همانند دوره های گذشته بهره ببریم. به همین دلیل است که دوست و دشمن روی دانش آموز مانور می دهد و به آن توجه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در انقلاب اسلامی بخش عمده کسانی که در تظاهرات ها شرکت می کردند دانش آموزان به همراه معلمین گرامی بودند. در دفاع مقدس بسیاری از کسانی که از انقلاب اسلامی و استقلال و اسلام و تمامیت ارضی دفاع کردند دانش آموزان بودند و ۳۶۰۰۰ نفر از دانش آموزان ما شهید شدند. چندین برابر آنها در جبهه ها بودند، بخشی جانباز شدند و از بخشی از آنان هم اکنون در جامعه فیض می بریم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر گروه های هدف دشمن، دانش آموزان بوده اند. یعنی می دانند اگر در زمینه فرهنگی بخواهند کار کنند، بی مذهبی را ترویج دهند و... باید از دانش آموز شروع کنند. ما باید تلاش کنیم و از خود دانش آموز نظر بخواهیم و از ایده های آنان استفاده کنیم.

ابراهیمی تاکید کرد: نکته دیگر این که دشمن قصد دارد هویت ایرانی اسلامی و ماهیت دینی جوان و نوجوان ما را از بین ببرد و ما باید با راه‌های مختلف تلاش کنیم. مهمترین راهی که ما می توانیم دانش آموزان در معرض خطر را نجات دهیم، مراودت خوب و دوستی با دانش آموز است.دشمنان می خواهند حیا و عفت در دختران ما و غیرت در پسران را کمرنگ کنند. ما باید آگاه باشیم و دیگران را آگاه کنیم. باید با آنها صحبت و گفتگو کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار