مشاور مطالعات و برنامه‌ریزی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

برنامه‌ریزی در فعالیت‌ها بسیار مهم است

تهران (پانا) - مشاور مطالعات و برنامه‌ریزی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی در فعالیت‌ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد که طرح‌ها باید به برنامه عملیاتی تبدیل شوند.

کد مطلب: ۱۳۶۴۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی در فعالیت‌ها بسیار مهم است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اسماعیل بحری‌زاده در اولین جلسه برنامه‌ریزی سیاست‌های کلان اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی بسیار بالاست؛ برای آموزش و پرورش چند نوع برنامه‌ریزی داریم؛ سطوح عالی با 2 برنامه کلان و راهبردی؛ سطوح میانی با برنامه‌ریزی عملیاتی؛ سطوح پایه.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی باعث می‌شود کارها با نظم پیش رود اما برنامه و طرح، تفاوت‌هایی باهم دارند؛ طرح باید به برنامه عملیاتی تبدیل شود.

بحری‌زاده بیان کرد: برنامه عملیاتی باعث شفاف شدن کار می‌شود که دارای اجزای متفاوتی مانند هدف، تعیین راهبردها و راهکارها، تعیین سیاست‌های اجرایی، تبدیل راهکارها به برنامه عملیاتی است.

مشاور معاون وزیر در ادامه گفت: نظارت، کنترل و پایش در برنامه‌ریزی عملیاتی نیز از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به سند انتظار دولت نیز بیان کرد: سند انتظار از معاونت پرورشی و فرهنگی چند انتظار دارد؛ اقدامات اولویت‌دار یکی از این موارد است که در قالب کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی در تحقق تربیت چندساحتی در حداقل ۳۰ درصد مدارس تا ابتدای سال تحصیلی است.

بحری‌زاده ادامه داد: این امر با ایجاد موقعیت‌های نقش‌آفرینی موثر اجتماعی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان با رویکرد حل مسائل بومی و ملی از طریق اجرای این فعالیت‌ها توسط نهادها، چهره‌ها و گروه‌های تربیتی واجد صلاحیت با در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های تربیتی داخل و خارج آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

مشاور معاون وزیر افزود: ارتقای هویت اسلامی - ایرانی و روحیه آرمان‌خواهی دانش‌آموزان از طریق برگزاری اردوهای متنوع دانش‌آموزی همچنین تنوع‌بخشی به موقعیت‌ها و روش‌های آموزش و تربیت با تهیه منابع آموزشی و تربیتی باکیفیت، ارائه از طریق آموزش‌های مجازی و حضوری، سنجش اثربخشی با رتبه‌بندی محتوا از دیدگاه ذی‌نفعان، صدور کارنامه تربیتی برای حداقل ۸۰ درصد از دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی از دیگر انتظارات این سند از معاونت پرورشی و فرهنگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار