رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران خبر داد:

آغاز به کار پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی و بدو ورود

ساری (پانا) - رئیس آموزش و پرورش مازندران از آغاز به کار پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود خبر داد و گفت این پایگاه‌ها سنجش از 14 فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی و بدو  ورود

ساداتی بیان کرد: غربالگری و سنجش سلامت کودکان پیش‌دبستانی که به برنامه سنجش سلامت نوآموزان، اضافه شده است در سال جاری نیز در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

جمالی تصریح کرد: در همین راستا طبق اعلام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برنامه غربالگری و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی ۱۴۰۲ از هجدهم تیرماه به بعد شروع و پیش بینی می شود ۴۸ هزار نوآموز بدو ورود به‌ پیش دبستانی در آن شرکت کنند.

ساداتی تاکید کرد: با توجه به اینکه نوبت گیری طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ آغاز شد؛. والدین از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به نوبت گیری سنجش برای فرزندان و نوآموزان خود کنند.

وی ادامه داد: این طرح برای اولین بار در میان سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ به اجرا در آمد. پیش از این طرح در تابستان هر سال اجرا می شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: آن دسته از کودکان ما که در سن پیش دبستانی سنجش می شوند، برای سال آینده که به دبستان می روند دیگر نیازی به سنجش مجدد ندارند و اطلاعات سنجش آنها در سامانه ثبت می شود.

ساداتی گفت: هزینه و مدارک همانند سنجش بدو ورود به دبستان است و تفاوتی ندارد. شرایط مشابه است و توصیه می‌کنم خانواده هایی که کودک پیش دبستانی دارند در صورت امکان سنجش سلامت فرزندانشان را انجام دهند تا اگر خدایی ناکرده اختلال و یا مسئله ای وجود داشت بتوان از یک سال فرصت مداخله تا قبل از کلاس اول استفاده کرد، ضمن آنکه استرس شان برای سال آینده هم کمتر می شود.

وی با اشاره به اهمیت نوبت گیری و انجام غربالگری در پایگاه های سنجش عنوان کرد: داشتن شناسنامه الکترونیک سلامت نوآموزان پیش شرط ثبت نام در پایه اول ابتدایی است.

گفتنی است سنجش سلامت شامل ارزیابی های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت های ویژه است. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت صورت می پذیرد.

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار