مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست کمیته فرهنگی کنگره شهدا:

دانش‌آموزان و معلمان نقش‌آفرینان اصلی برنامه‌های کنگره شهدا در مدارس هستند

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در کمیته فرهنگی کنگره شهدا بر ضرورت ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه تعلیم و تربیت و در ساحتِ جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان و معلمان نقش‌آفرینان اصلی برنامه‌های کنگره شهدا در مدارس هستند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، حسین کمالی، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنان در ماه مبارک و تبریک به مناسبت ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: این کمیته در قبال شهید و شهادت، رسالت مهمی دارد و همین رسالت، وظیفه و تکلیف ما را در این موضوع سنگین می‌کند.

وی به جمله رهبر معظم انقلاب که فرمود: «زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از جهاد و شهادت نیست» اشاره و خاطرنشان کرد: رسالت بزرگ ما این است که فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم و در جامعه نشر دهیم تا آنان نیز در مواقع لزوم با الگوگیری از شهدا، در دفاع از کیان کشور، مانند شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم عمل کنند و برگزاری کنگره‌ شهدا، یکی از راه‌های تحقق این هدف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت کار در حوزه شهید و شهادت گفت: نباید این کار را به افراد دیگر واگذار کرد یا این امر مهم را از اولویت خارج کرد که در این صورت به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و تاکید من این است که هم مدیران دستگاه‌هایی که عضو کمیته هستند شخصاً بر اجرای برنامه کمیته نظارت و مشارکت کنند و هم اجرای برنامه‌های کمیته را در اولویت قرار دهند.

کمالی همچنین بر تعیین نقش دقیق اعضای کمیته اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که اگر هر کدام از اعضا نقش و تکلیف خود را دقیق بدانند بهتر می‌توانند در رسیدن کمیته به اهداف خود موثر باشند، برنامه هر کدام از اعضای کمیته فرهنگی دقیق مشخص و به آنان ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت فرهنگیان و دانش‌آموزان گفت: رویکرد ما این است که معلمان و دانش‌آموزان باید نقش‌آفرینان اصلی در اجرای این برنامه‌ها باشند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و به ما کمک کند به اهداف کمیته برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار