رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی:

در جامعه امروز، هویت دینی دانش‌آموزان در حال ریزش است

مشهد(پانا)- رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت متاسفانه در جامعه امروز، به دلیل بی‌توجهی و اطلاعات غلط، هویت دینی دانش‌آموزان در حال ریزش است.

کد مطلب: ۱۳۶۱۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
در جامعه امروز، هویت دینی دانش‌آموزان در حال ریزش است

نشست صمیمی و آموزشی با خبرنگاران پانا و پیشتازان سازمان دانش آموزی خراسان رضوی با حضور حجت رضازاده، رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در محل سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین امرالله سبحانی نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در این نشست گفت: من با عملکرد سازمان دانش آموزی، آشنایی نسبی دارم. گره یک سری از مشکلات به دست شما دانش آموزان باز می‌شود.

وی با بیان سخنی از پیامبر اکرم گفت: یک روزگاری به مردم می‌آید که مردم در آن گرگ هستند؛ اگر گرگ نشوی، گرگ‌ها بر تو غلبه می‌کنند و افکار تو را می‌گیرند و باورها که عزیز‌تر از جسم انسان است، از بین می‌رود.

وی افزود: امروزه، دنیا پیچیده است و شما هم توانمند هستید. رسانه در دنیای امروز، دروغ را واقعیت و شب را روز بیان می‌کند. رسانه حکومت را ساقط می‌کند. شما نسلی هستید که الگو دارید. هر کدام از شماها در صورت خودباوری، می‌توانید برهم زننده نقشه شیطانی باشید.

وی ادامه داد: خبرنگار، برای بیان فضیلت‌های دینی باید به روشی که دلنشین باشد نه چشم نواز، کار خود را سازمان دهی کند.

سبحانی نیا گفت: رقابت در صورتی خوب است که مارا به رقابت کمّی وادار نکند. تلاش کنید و در سیاست کاری خود تاثیر بر دل را در اولویت قرار دهید.

وی اشاره کرد: در گذشته‌های دور، در مدارس اصول دین، احکام و اخلاق را همیشه آموزش می‌دادند. متاسفانه در جامعه امروز، به دلیل بی‌توجهی و اطلاعات غلط، هویت دینی دانش آموزان، در حال ریزش است.

وی افزود: یکی از شرایطی که کار شما خبرنگاران را دل نشین می‌کند این است که خبرهای دینی را بدون بزرگنمایی و به شیوه واقع نما تهیه و منتشر کنید.

وی ادامه داد: هرساله ستاد اقامه نماز، جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌کند و شما خبرنگاران پانا می‌توانید در این جشنواره‌ها شرکت داشته باشید. من دوست دارم خبرنگار پانا، مرجع دینی و حافظ ارزش‌های دینی در گفتمان‌های دینی باشد.

سبحانی نیا اضافه کرد: ۷۴درصد یادگیری کودک از طریق چشم، ۱۳ درصد از طریق شنیدن و درصد کمی از یادگیری، از طریق لامسه و ذائقه صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، راهنمایی مطالعه است و با شناسایی کتاب‌های مناسب هر گروه سنی، آن‌ها را با کتاب‌های خوب آشنا کنید. به شما توصیه می‌کنم سیر مطالعاتی داشته باشید.

وی گفت: شما باید مخاطب شناسی را بیاموزید. کتاب‌های "فرمول زندگی" و "بی‌نماز خوشبخت‌تر است" از دسته کتاب‌هایی هستند که می‌توانید برای راهنمایی افراد در زمینه‌های دینی استفاده کنید.

وی در پایان بیان کرد: ما در ستاد اقامه نماز، ۱۰گروه تشکیل دادیم. یکی از این گروه‌ها، نماز یاور است که ۱۴هزار عضو از این گروه داریم.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار