رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

نقش مردم در ریشه‌کنی بی‌سوادی و تدوین سند راهبردی بی‌بدیل است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گیلان گفت نقش مردم در ریشه‌کنی بی‌سوادی و تدوین سند راهبردی در استان بی‌بدیل است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نقش مردم در ریشه‌کنی بی‌سوادی و تدوین سند راهبردی بی‌بدیل است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گیلان در رشت با اشاره به ضرورت سامان دادن وضعیت سوادآموزی در کشور اظهار کرد: در کشورهای توسعه‌یافته دنیا بر استمرار علم‌آموزی از آغاز تا پایان حیات انسان برنامه‌ریزی می‌شود و این مساله باید در کشور جدی گرفته شود.

وی با برشمردن طی شدن گام‌های مختلف در ریشه‌کنی بی‌سوادی گفت: آموزش جلوه‌های مختلف سوادآموزی به دیگران، علم‌آموزی مستمر به سوادآموزان از ابتدا تا انتهای زندگی و مردمی شدن سوادآموزی از گام‌های اصلی در موفقیت کامل ماموریت‌های سازمان سوادآموزی است.

رئیس سازمان سوادآموزی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تهی شدن مفهوم نهضت سوادآموزی از محتوای متعالی آن خاطرنشان کرد: تدوین سند برای پایان بی‌سوادی، نگارش نهادی و توزیع تکالیف همه دستگاه‌ها در اجرای رسالت سوادآموزی و بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران، بخشداران و امامان جماعت مساجد از پیشنهادات عملی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

عبدی در پایان بر عزم و همراهی همه دستگاه‌ها برای پایان بخشیدن به معضل بی‌سوادی و ارتقای سواد مالی، معرفتی، رسانه‌ای، عاطفی و... تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز با اشاره به اهمیت شناسایی افراد بازمانده از تحصیل گفت: با انسداد مبادی بی‌سوادی سعی کنیم طیف جدیدی از بی‌سوادان در گروه‌های سنی پایین به گروه بی‌سوادان اضافه نشود.

حسین مصطفی‌پور با بیان ضرورت تعریف جدید از باسوادی خاطرنشان کرد: سواد دیجیتال، یکی از مظاهر سوادآموزی نوین است و باید تلاش کنیم با به‌روزرسانی آموخته‌های نوسوادان از انباشت کم‌سوادی در جامعه دوری شود.

وی بر لزوم استفاده از فضای مجازی و ارائه مشوق‌ها در فرایند سوادآموزی تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کمیته امداد، بهزیستی و جهاد کشاورزی در کاهش مشکلات می‌تواند زمینه ایجاد انگیزه علم‌آموزی را در بین بی‌سوادان فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به پیشرو بودن گیلان در رشد سوادآموزی کشور اظهار داشت: در کنار تدوین اطلس شهرستان باید بتوانیم سند اتمام بی‌سوادی را تنظیم کنیم.

محمد فائزی با اشاره به برخی مشکلات در جذب و نگهداشت سوادآموزان تصریح کرد: در انگیزه‌بخشی افراد لازم‌التعلیم حتماً اصناف و دستگاه‌های مرتبط باید به کمک ما بشتابند و در این میان، حمایت رسانه‌ها در این زمینه بسیار راهبردی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام‌گرفته، شهرهای انزلی، رشت، آستارا و تالش از باسوادترین شهرهای گیلان محسوب می‌شوند.

داوود مصطفی‌پور با اشاره به شناسایی ۲۴۴ بازمانده از تحصیل در استان گفت: مسلماً با اجرای برنامه‌های توانمندسازی، آموزش یارانه و برخی مهارت‌های زندگی زمینه ایجاد انگیزه و نگهداشت سوادآموزان را فراهم کنیم.

شهدا چراغ هدایت و رسیدن به سعادت واقعی هستند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در یادواره ۵۲ شهید دانش‌آموز و ۱۰ شهید فرهنگی شهرستان فومن نیز اظهار کرد: شهدا راه و چراغ هدایت برای بندگی خدا و سعادتمندی هستند.

وی با اشاره به لزوم تبیین اندیشه‌های شهید سلیمانی و شهید تهرانی گفت: دانش‌آموزان ما با روحیه جهادی، خرمشهرهای پیش رو را فتح کنند و در فکر گره‌گشایی و حل مشکلات باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه رفتار و اَعمال شهدا برگرفته از غیرت دینی و معارف اسلامی است، گفت: شهدا بین امکانات پُرزرق‌وبرق دنیوی، جایگاه مدیریتی و تحصیلی، شهادت در مسیر حضرت عشق را انتخاب کردند.

عبدی با تاکید بر لزوم شناخت و درک نیاز روز جامعه افزود: شناخت معرفتی و ادراکی ولی امر زمان از سوی مردم بسیار بااهمیت است.

وی با بیان اینکه انسان‌ها برای تولید پول و ثروت خلق نشده است، تصریح کرد: اندیشه هدایت تحصیلی برای تولید شغل و درآمد به معنای خلق کارگر پیشرفته است و ما باید با هدایت تکلیفی آن‌ها را به اوج برسانیم.

معاون وزیر با بیان اینکه گره‌گشایی کار جهان محور کار افراد گیرد، افزود: هر شخصی در هر جایگاهی که قرار دارد باید در رسیدگی به امورات، تفکر جهانی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار