رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

مشوق سوادآموزان سال‌های 99 و 1400 پرداخت شد

تهران (پانا) – رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از پرداخت مشوق سوادآموزان سال‌های 1399 و 1400 خبر داد و گفت حدود 99 هزار نفر مشمول این پرداخت هستند.

کد مطلب: ۱۳۶۴۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مشوق سوادآموزان سال‌های 99 و 1400 پرداخت شد

علیرضا عبدی در جلسه تبیین فرآیند پرداخت مشوق‌های نهضت سوادآموزی گفت: نظام و مدل آموزشی نهضت سوادآموزی از اول تاسیس مورد توجه بوده و اداره نهضت و ادامه روند آن بر پایه اقناع و تشویق بوده است.

وی اظهار کرد: بارها امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به این تاکید کرده‌اند که جوّی برای این موضوع اتفاق بیفتد که همچنان تشویق و اقناع در راس مدیریت امر سوادآموزی باشد.

عبدی با بیان اینکه نزدیک به چندسال دست سازمان نهضت سوادآموزی خالی است، گفت: الحمدلله با استقرار دولت سیزدهم این روند، تغییر داده شد و نگاه به اهمیت سوادآموزی و رسیدن به قله یعنی حتی یک ایرانی هم بی‌سواد نباشد در دستور کار قرار گرفت که این روند ادامه خواهد داشت تا به مقصود برسیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر نهضت سوادآموزی بوده که یکی از آن‌ها بحث‌های مالی است که خود را در پرداخت مشوق‌ها نشان داده است.

وی بیان کرد: یکی از این مشکلات که چند ماه اجرا شد اما بعد از ان به مدت 8 سال رها شد، پرداخت مشوق به سوادآموزان بود. 20 درصد از هزینه‌ای که برای آموزش فرد اختصاص داده شده بود را سوادآموزان به عنوان مشوق دریافت خواهند کرد.

عبدی با اشاره به تصویب این موضوع در سال 1393 در هیات وزیران خاطرنشان کرد: پرداخت مشوق به مدت چند ماه اجرا شد اما متسفانه پیگیری نمی‌شد تا اینکه با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت‌گرفته این مشکل حل شد که جای قدردانی دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه مشوق‌ها در حوزه دوره سوادآموزی برای سال‌های 1399 و 1400 پرداخت شد، گفت: حدود ۹۹ هزار نفر شامل این پرداخت هستند اما شماره حساب ۹ هزار نفر از این افراد، مسدود است که سامانه‌ای را اعلام می‌کنیم تا کد ملی خود را ارسال کنند و سپس بررسی می‌شود اگر تشویقی دریافت نکرده باشند، طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار