مدیرکل شیلات لرستان در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

‌کسب‌وکار پرورش ماهی‌های زینتی، شغلی کم‌هزینه اما ارزآور

شغل خانگی پرورش ماهی‌های زینتی کم‌هزینه است

تهران (پانا) - مدیرکل شیلات استان لرستان عنوان کرد که پرورش ماهی‌های زینتی کسب‌و‌کار کم‌هزینه‌ای برای کسانی است که جویای کار خانگی هستند و سازمان شیلات هر استانی از این کسب‌وکار حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
‌کسب‌وکار پرورش ماهی‌های زینتی، شغلی کم‌هزینه اما ارزآور

اعظم پویان - سال‌های سال است که ماهی قرمز میهمان سفره‌های هفت‌سین ایرانی‌هاست. کسب‌وکاری که باوجود ظاهر ساده‌ای که دارد بسیار پررونق است. مدتی قبل محمدحسن الهی، رئیس گروه ماهیان زینتی و سایر آبزیان سازمان شیلات ایران از تولید بیش از 90 میلیون قطعه بچه ماهی قرمز ویژه سفره هفت‌سین در کشور خبر داده بود و گفته بود که میزان تولید این ماهی نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

پرورش ماهی زینتی از آن دسته کسب‌وکارهایی است که اگر فرد به‌درستی آموزش دیده باشد با یک سرمایه اندک و فضای محدود می‌تواند به‌راحتی آن را توسعه بدهد.

کسب‌وکار خانگی پرورش ماهی زینتی بسیار کم‌هزینه است

کیارش بیرانوند، مدیرکل شیلات استان لرستان در گفت‌وگو با پانا درباره پرورش ماهی‌های زینتی گفت: «پرورش ماهی‌های زینتی می‌تواند به‌عنوان یکی از مشاغل خانگی به افراد جویای کار و مخصوصاً خانم‌های خانه‌دار معرفی و آموزش داده شود. این کار حتی در یک اتاق کوچک قابلیت عملی شدن دارد، البته باید کار مدیریت شود و تولیدات با هماهنگی لازم به فروش برسد.»

مدیرکل شیلات لرستان اظهار کرد: «این کسب و کار بسیار جدید است و اصلاً به هیچ جغرافیای خاصی نیاز ندارد و صرفاً چند آکواریوم می‌خواهد. همچنین پتانسیل خوبی برای ارزآوری در کشور دارد.»

بیرانوند درباره متقاضیان ماهیان زینتی در خارج از کشور گفت: «متقاضی ماهی‌های زینتی کشورهای عربی و اروپایی هستند. همچنین همسایه‌های ایران اگر بدانند ایران روی این شغل سرمایه‌گذاری کرده است حتماً و قطعاً استقبال می‌کنند. آنچه اکنون در کاشان و محلات تولید می‌شود خریدار بسیار زیادی دارد زیرا شناخته شده است.»

سازمان شیلات هر استانی از کسب‌وکار ماهی‌های زینتی حمایت می‌کند

مدیرکل شیلات لرستان درباره روش بازاریابی ماهی‌های زینتی عنوان کرد: «کسانیکه در این زمینه شغلی وارد می‌شوند، می‌توانند با ارگان مربوطه در استان خودشان هماهنگ کنند، حالا سازمان شیلات باشد یا هر سازمان دیگری. شیلات می‌تواند شرکت‌ها و افرادی را معرفی کند که بچه ماهی بندانگشتی را تحویل می‌دهند و سه بندانگشتی تحویل می‌گیرند. افرادی که می‌خواهند وارد بازار این نوع کسب‌وکار شوند کافی است با شیلات استانشان هماهنگ کنند.»

بازاریابی کسب‌وکار فروش ماهی‌های خانگی

بیرانوند درباره بازار کار داخلی فروش ماهی‌های زینتی گفت: «ماهی‌های زینتی در داخل ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ازجمله در مطب پزشکان یا در دکوراسیون داخلی برای خانه‌ها و دفاتر استفاده از ماهی‌های زینتی ترویج پیدا کرده است.»

وی افزود: «هرکسی در این زمینه بخواهد پای کار بیاید باید ابتدا اطلاعات کاملی داشته باشد و برود چند مزرعه‌ای که در این زمینه فعال است را ببیند و بازار کار تقریبی دستش بیاید. انواع ماهی‌های زینتی داریم و باید بداند کدام را انتخاب کند که هم مشتری بیشتری دارد و هم پرورش آن سود بالایی دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار