در گفت‌وگو با پانا بررسی کرد:

راهکارهای آشتی اقتصاددانان با آموزش و پرورش

تهران (پانا) - یک اقتصاددان راهکار آشتی اقتصاددانان با آموزش و پرورش را در دادن اطلاعات شفاف و صحیح برای تحلیل مسائل اقتصادی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت که توانمندسازی تک‌تک دانش‌آموزان برای نیازهای بازار کار آینده با مشورت گرفتن از اقتصاددان‌ها ممکن می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۵۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای آشتی اقتصاددانان با آموزش و پرورش

حبیب جباری، اقتصاددان و پژوهشگر در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت وجه اقتصادی آموزش و پرورش گفت: «در شرایطی که آموزش و پرورش می‌تواند به عنوان یک پدیده اجتماعی در تحقق اهداف اقتصادی بسیار تأثیرگذار باشد، در حوزه برنامه‌ریزی برای آموزش و پرورش کارشناسی که دارای مدرک اقتصاد باشد کمتر به چشم می‌خورد. این در حالی است که در آموزش و پرورش جنبه‌های اقتصادی بسیار زیادی وجود دارد. ازجمله می‌توان به بحث بودجه در آموزش و پرورش اشاره کرد.»

اقتصاددان آشنا به آموزش و پرورش کم داریم

جباری عنوان کرد: «موضوع اینجاست که مدیران و نهادهای آموزشی، کارشناسان اقتصادی را در خود جمع نکرده‌اند تا با کمک این نگاه و اندیشه مسائل اقتصادی آموزش و پرورش را حل‌وفصل کنند. شاید یکی از دلایل این مهم این است که اقتصاددان آشنا یا دغدغه‌مند در موضوعات آموزش و پرورشی کم داریم اما آموزش و پرورش خود با استفاده از پتانسیل دانشگاه فرهنگیان می‌تواند اقتصاددان آشنا به حوزه آموزش و پرورش تربیت کند.»

راهکار آشتی اقتصاددان‌ها با آموزش و پرورش

جباری با اشاره به اینکه به‌طور سنتی اقتصاددانان کمتر به بحث آموزش و پرورش پرداخته‌اند و همچنین آموزش و پرورشی‌ها کمتر سراغ اقتصادی‌ها رفته‌اند درباره راهکار آشتی میان اقتصاددانان و آموزش و پرورشی‌ها گفت: «اقتصاددان برای تحلیل درست و دقیق نیاز به داده‌های شفاف دارد. آموزش‌وپرورش با داده اطلاعات و آمار به اقتصاددان‌ها از آنها بخواهد که برای حل مسائل به کمک آموزش و پرورش بیایند.»

وی افزود: «همچنین آموزش و پرورش با کمک گرفتن از اقتصاددان‌ها برنامه جامع و مشخصی تعریف کند تا توانمندسازی تک‌تک دانش‌آموزان برای نیازهای بازار کار آینده در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار