سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیون یورویی در ساخت کشتی‌های کانتینردار‌

بهشهر (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سرمایه گذاری ۴۲ میلیون یورویی در ساخت کشتی‌های کانتینردار‌ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیون یورویی در ساخت کشتی‌های کانتینردار‌

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همراهی سید‌محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران و برخی مدیران و مسئولان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از ظرفیت‌ها‌ و توانمندی‌های عملیاتی و اراضی ویژه اقتصادی این بندر بازدید کردند و از نزدیک در جریان ساخت کشتی‌های ویژه صادرات محصولات تولیدی مازندران که در بندر صدرا در حال ساخت است قرار گرفتند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی‌ تولید 4 فروند کشتی را کاری شایسته و درخور تحسین در کشور و مازندران برشمرد و با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت‌های بزرگی است تصریح کرد: نزدیکی بنادر مازندران به سایر استان‌های کشور سبب توسعه اقتصادی استان است.

وی افزود: نزدیکی بندر به مراکز جمعیتی هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد که متاسفانه ساحل دریا و بندر و فرآوری محصولات دریایی مغفول واقع شده ‌و در دولت سیزدهم توجه ویژه به اقتصاد دریا محور اهمیت ویژه و به سزایی دارد.

‌مرتضوی عضو هیات دولت سیزدهم به بازدید از برخی ظرفیت های اقتصادی استان اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت افزایش بهره‌وری در این استان ظرفیت بالایی است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ‌با تاکید بر اینکه 60 درصد تامین مواد اولیه آنتی بیوتیک در شرایط فعلی می تواند به 100 درصد و تامین نیاز کامل استان و کشور به انواع آنتی بیوتیک ها برسد افزود:امکان توسعه و فرآوری و افزایش زنجیره تولید را هم در مازندران داریم .

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نرخ بیکاری در مازندران در مقایسه با پارسال به شدت کاهش یافته است و اگر چه در شرق مازندران مشکلات اشتغالی وجود دارد در رفع این مسئله تلاش بیشتری باید صورت گیرد.

مرتضوی ترازسازی مسئولان با منویات رهبری را خواستار شد و با تاکید بر اینکه امسال سال اقتصاد دانش بنیان نامگذاری شده است گفت:اقتصاد رقابت پذیر با دنیا با افزایش بهره‌وری باید ملاک قرار گیرد و جوانان این مرزو بوم با بالازدن آستین همت در ساخت کشتی خوش درخشیدند.

وزیر کار کاغذبازی‌های اداری را سبب کور شدن ایده‌های جوانان لایق ایرانی دانست و ضمن توجه بر افزایش تلاش در این زمینه یادآور شد:اقتصاد دریا پایه محور اساسی فعالیت های اقتصادی خواهد بود و در گذشته موضوعات محدودیتی متعددی در حوزه خزر وجود داشت ولی اکنون دست نیاز کشورهای همسایه برای همکاری به سمت ماست و ساخت 4 فروند شناور مدرن در قراردادی که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شرکت صدرا زیر مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد کرده اند سبب ساخت 2 مجموعه دو فروندی است که بصورت دو فروند کشتی کانتینردار و 2 فروند کشتی رورو خواهد بود و قرارداد هر 4 فروند کشتی چند منظوره با طول 112 متر با ظرفیت حمل کانتینر منعقد شده است .

سید صولت مرتضوی تصریح کرد: کشتی رو رو زمینه بستر سازی کریدور شمال به جنوب خواهد شد و مازندران باید بخش اعظمی از اشتغال کشور را هم به پویایی برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار