وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا

ایجاد اشتغال پایدار حق مرزنشین‌ها است

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان نتیجه آن را ایجاد امنیت و آرامش برای مرزها و کل کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اشتغال پایدار حق مرزنشین‌ها است

یکی از ظرفیت‌های خوبی که برای ارتقای اقتصاد کشور کمتر موردتوجه قرار گرفته است توسعه بازارچه‌های مرزی است. توجه به این نوع اقتصاد در کشور نه‌تنها زمینه‌های رشد اقتصادی کل کشور را فراهم می‌کند بلکه منجر به ماندگاری مرزنشینان می‌شود و امنیت بیشتر در مرزها برقرار خواهد شد.

اهمیت اشتغال پایدار در مرزها

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا درباره ایجاد اشتغال پایدار در مرزها گفت: «ایجاد اشتغال پایدار در مرزها مهم است و دستگاه‌های اجرایی هم هرکدام درباره این مهم وظیفه‌ای بر عهده دارند که در جلسات متوالی به وزارت کار توضیح می‌دهند که چه کرده‌اند.»

مرتضوی عنوان کرد: «در همین راستا تعدادی بازارچه مرزی در جوار مرزها با کشورهای همسایه ایجاد شده است. همچنین مراودات استانداران محترم با استان‌های هم‌جوارشان تسهیل شده است. ارتباطات وسیع‌تر شده است.»

ایجاد اشتغال در مرزها امنیت می‌آورد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: «اشتغال مرزنشینان در سامانه‌ای که به این منظور راه‌اندازی شده، رصد می‌شود. تعداد قابل‌توجهی از این اشتغال‌ها در جوار مرزهاست و امیدواریم تمام دستگاه‌ها اجرایی دست‌به‌دست هم بدهند تا بتوانیم آنچه حق مرزنشینان است برای ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد آرامش در مرز و زندگی مناسب و درآمد مکفی را فراهم کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار