وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پانا:

عدم استقبال از کالابرگ الکترونیکی؛ تصمیمی برای حذف یارانه نقدی گرفته نشد

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از کالابرگ الکترونیکی استقبال نشده عنوان کرد که این سامانه در حال گسترش در کل کشور است و مردم می‌توانند میان یارانه نقدی یا کالابرگ الکترونیکی یکی را انتخاب کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
عدم استقبال از کالابرگ الکترونیکی؛ تصمیمی برای حذف یارانه نقدی گرفته نشد

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کمیته ملی تقویت کسب و کار مناطق مرزی گفت: به اعتبار قانون و در راستای اجرای مصوبات هیات وزیران مجوز کسب و کار مرزنشینان برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. دولت وظایفی را برای همه نهادها مشخص کرده و غفلت از مسایل مانع اجرای این طرح می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم دولت تولید ناخالص ملی و ضریب‌جینی را اصلاح و افزایش دهد باید به کسب و کار آحاد جامعه بیاندیشیم. مخصوصا کسب و کار مرزنشینان. گاهی یک روستا در جوار مرز اهمیت بسیار زیادی در رشد اقتصادی کشور دارد. از لحاظ افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از مهاجرت این طرح مهم است.

مرتضوی گفت: ما مشکلات‌مان را در یک بازه‌ای از زمان می‌توانیم حل کنیم. مبادلات ارزی برای طرفین مرزها بسیار موثر است مخصوصا اگر بتوانیم بازارچه‌های مرزی را فعال‌تر از گذشته کنیم. ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی باعث پیشگیری از مهاجرت، ماندگاری مرزنشینان و رشد اقتصاد می‌شود. در همین زمینه استانداران و فرمانداران مناطق مرزی نقش موثری دارند.

مرتضوی در حاشیه این نشست در پاسخ به پانا درباره میزان موفقیت کالابرگ الکترونیکی گفت: ما موظف هستیم این طرح را اجرا کنیم و باید بستر اجرای کالابرگ را هم فراهم کنیم و امیدواریم که در آینده با مشوق‌هایی که ایجاد می‌شود زمینه موفقیت این طرح فراهم شود.

وی افزود: اکنون بحث اختیار است که یارانه نقدی دریافت شود یا کالابرگ گرفته شود، پس اگر خیلی‌ها احساس می‌کنند دریافت نقدی مناسب‌تر است همان را انتخاب می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: مجلس به ما اعلام کرد که طرحی در قالب کالابرگ ارایه شود و ما هم بستر را فراهم کردیم. با اقبال گسترده مواجه نشده‌ایم اما وظیفه داریم سامانه را در تمام کشور گسترش دهیم. یعنی مردم ایران در هر کجای کشور که اراده کنند و بخواهند، به جای یارانه می‌توانند کالا خریداری کنند و این امتیاز وجود دارد.

وی درباره احتمال حذف یارانه نقدی با اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار