امام جمعه شهرستان پردیس:

شهادت‌طلبی یعنی زیست‌ مومنانه

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به بزرگداشت شهدا گفت شهاد‌ت طلبی یعنی زیست مومنانه که از مهم‌ترین ابعاد در سیره و زیست مؤمنانه است.

کد مطلب: ۱۳۵۵۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
شهادت‌طلبی یعنی زیست‌ مومنانه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در رابطه با شهادت اظهار کرد: هر عاشقی، نهایت آرزویش وصال محبوب است و مؤمنی که شیفته رسیدن به خداست با مرگ که بهترین آن شهادت است، انس دارد و انتظار آن را می‌کشد.

وی ادامه داد: آرزوی مرگ و دیدار با خدا، نشانه صداقت در ادعای دوستی با خدا است بنابراین مؤمن حقیقی، شهادت‌طلب است. کسی که عاشق خداوند باشد هیچگاه گناه نمی‌کند، در برابر شیطان و نفس سر فرود نمی‌آورد و کاری که رضای خدا درآن نباشد را انجام نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در رابطه با اصلی‌ترین مؤلفه کسب رضایت الهی تصریح کرد: دفاع از دین اولیای الهی، اصلی‌ترین مؤلفه کسب رضایت الهی است و مؤمن حقیقی اثبات بندگی خویش را با شهادت‌طلبی اعلام می‌دارد.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن تشکر از سپاه حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و شهردار این شهرستان برای حمایت از کاروان راهیان‌نور گفت: راهیان نور یکی از بهترین فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای زیست‌مومنانه جوانان و دانش‌آموزان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به تعطیلی مدارس در دوران کرونا اظهار کرد: مجازی شدن مدارس در ایام کرونا باعث شد دشمن در سایه ضعف رسانه‌ای ما، قشر دانش‌آموز را تمام وقت مشغول آسیب‌های فضای‌مجازی کند.

وی تصریح کرد: دشمن در اغتشاشات شکست خورد حال می‌خواهد انتقام خودش را از دانش‌آموزانی بگیرد که دشمن را در جنگ ترکیبی همراهی نکردند و به نظام تهمت می‌زنند که جمهوری‌اسلامی می‌خواهد از دختران انتقام بگیرد.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: دشمنان می‌خواهند بگویند که گروه‌های مذهبی و جمهوری‌اسلامی با تحصیل دختران مخالف هستند یعنی اتهامی به ما بزنند که این اتهام برازنده خودشان است نه جمهوری‌اسلامی که در تحصیل دانش‌آموزان دختر پیشتاز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به چهارشنبه‌سوری نیز گفت: چهارشنبه‌سوری یک فرصتی برای سودجویان است تا خانواده‌ها را داغدار کنند پس باید مراقب باشیم تا چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنیم.

خبرنگار: سارا توحیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار