معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
نقش خانوادهها در برنامههای تربیتی مدارس باید پررنگ شود
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، خانواده را رکن اصلی تربیت دانست و نسبت به پررنگ شدن نقش خانواده در برنامههای فرهنگی و تربیتی مدارس تاکید کرد.
اصغر باقرزاده در نشست تخصصی خانواده و تربیت که با حضور جمعی از اولیای دانشآموزان و اولیای مدارس برگزار شد، اظهار کرد: بار اصلی تربیت به دوش خانوادهها و اولیا است.
وی خانواده را رکن اصلی تربیت دانست و خاطرنشان کرد: برنامههای تربیتی باید منطبق با خانوادهها باشد.
باقرزاده با بیان اینکه یکی از چالشها کمرنگ شدن نقش خانوادهها در برنامههای فرهنگی و تربیتی مدارس است، افزود: به خانوادهها در سایر برنامههای مدارس نقش داده میشود اما نسبت به نقش دادن به خانوادهها در برنامههای فرهنگی و تربیتی کمتر تلاش شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نشست امروز گفت: میخواهیم از والدین و اولیای دانشآموزان برای تربیت اسلامی دانشآموزان کمک بگیریم.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت اولیا در برنامههای تربیتی ابراز کرد: امسال برای اولین بار مسابقات احکام و قرآن مقطع ابتدایی با مشارکت اولیا بود یعنی دانشآموزان همراه با اولیا در این مسابقات شرکت میکردند.
وی با بیان اینکه برای اولین بار، سرودهای خانوادگی طراحی شد که دانشآموزان سرود را با خانواده اجرا کنند و فیلم آن را بفرستند و هدیه بگیرند، خاطرنشان کرد: امسال به صورت گسترده، جشن تکلیف دانشآموزان در خانه برگزار شد و دانشآموزان فیلم آن را میفرستادند که به مرور به سطوح مدرسه، منطقه، استان و ملی رسید.
باقرزاده با بیان اینکه این اقدامات، شروع کار برای استفاده از ظرفیت اولیا در تربیت اسلامی است، اظهار کرد: خانوادهها در کنار مطالبه آموزشی باید تربیت را هممطالبه کنند و بگویند که چگونه مینوانند در تربیت اسلامی دانشآموزان به ما کمک کنند.
ارسال دیدگاه