معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:
دانشآموزان با کمک مربیان، کتب درسی را به تئاتر تبدیل کردند
زمینه بروز خلاقیتها، نوآوریها و ابتکارات مربیان را باید فراهم کرد/باید از برنامههای فراوان، مباحث دستوری و ارسال بخشنامههای متعدد خودداری کرد
تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت باید از برنامههای فراوان، مباحث دستوری و ارسال بخشنامههای متعدد خودداری کرد، برهمین اساس بخشنامههایی که از ستاد آموزش و معاونت پرورشی به استانها ارسال شده است، به شدت کاهش یافت و به جای آن زمینه و مقدمات برگزاری برنامهها تسهیل شده است.
اصغر باقرزاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی و تبریک به مناسبت هفته امور تبیتی و تربیت اسلامی در همایش "تربیت صالح" که به مناسبت هفته امور تربیتی از سوی آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم و خداوند متعال را شاکرم که در ایام مبارک ماه شعبان و در آستانه ولادت حضرت ولیعصر(ع) در جمع برترین انسانها توفیق حضور پیدا کردم. باید خدمات شما عزیزان را گرامی داشت و به پاس خدمات و رشادتهای شما بزرگواران از شما تقدیر کرد.
وی افزود: آنچه وظیفه شما بوده به خوبی صورت پذیرفته است، همچنین رویکرد معاون پرورشی نیز باید برگرفته از گفتهها وچالشها بیان شده از سوی شما بوده. تعدادی از این چالشها که از گذشته برجای مانده مرتفع نشده اما آنها را جمعآوری کردیم تا انشالله شاهد برطرف شدن آنها باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمینه بروز خلاقیتها، نوآوریها و ابتکارات مربیان را باید فراهم کرد، عنوان کرد: باید از برنامههای فراوان، مباحث دستوری و ارسال بخشنامههای متعدد خودداری کرد، برهمین اساس بخشنامههایی که از ستاد آموزش و معاونت پرورشی به استانها ارسال شده است، به شدت کاهش یافت و به جای آن زمینه و مقدمات برگزاری برنامهها تسهیل شده است.
باقرزاده افزود: برای مثال تمامی ثبتنام های مسابقات معاونت پرورشی و همچنین مقدمات کارها در سامانهای به اسم نورینو تجمیع شد و امسال برای اولین بار بیش از پنج میلیون دانشآموز در مسابقات مختلف خودشان اقدام به ثبتنام و بارگذاری مدارک کردند. البته تمامی این موارد با تشویق شما بزرگواران بوده که با انجام امور تربیتی، فرهنگی و هنری به این مرحله رسیدهایم.
وی با بیان اینکه همواره درخواست مربیان این بوده که به اقتضای مدرسه، سن، مکان و زمان اعتبارات تامین نشود، تصریح کرد: مربیان معتقدند انجام چنین کاری اجازه بروز خلاقیتها را کم میکند همچنین همیشه تاکید بر زمینهسازی برای مشارکت خود دانشآموزان در برنامههای و فعالیتهای پرورشی داشتهاند و معتقدند ثمره تلاشهای گذشته در حوزه تربیت بوده که امروز ما به این نقطه رسیدهایم و رویکرد تربیتی فعلی ماحصل تلاش مربیان و مشارکت فعال دانشآموزان در گذشته بوده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال در راستای زمینهسازی برای مشارکت فعال دانشآموزان برنامههای مختلفی از سوی خود دانشآموزان انجام شده است، خاطرنشان کرد: بحث اجرای سرود دانشآموزی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت، همچنین موضوع تئاترهای درسی را داشتیم که دانشآموزان به کمک مربیان عزیز مطالب کتب درسی خود را تبدیل به تئاتر کردند و درحال حاضر بیش از ۲ هزار اثر ارسال شده است.
باقرزاده با یادآور شدن این موضوع که استفاده از ظرفیتها و موقعیتهای خارج از مدرسه بود دیگر مبحث مورد تاکید مربیان پرورشی بوده است، تصریح کرد: تربیت نباید فقط داخل مدرسه باشد و تمامی ارکان تربیت باید نسبت به نقش خود آگاه باشند، لذا استفاده از مساجد و کانونهای فرهنگی و هنری، دارالقرآنها، اردوگاه و مراکز رشد و مشاوره باید در زمره برنامههای اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی باشد.
وی تاکید کرد: همچنین پررنگ کردن نقش خانوادهها و مطالبه نقش تربیتی از سوی آنها در مدرسه و خارج از آن دیگر موضوع مورد تاکید است که بسیار باید تقویت شود.
باقرزاده در پایان افزود: در پایان مناجات شعبانیه عرفا و علما "إِلَهِی فَلَكَ أَسْأَلُ وَ إِلَيْكَ أَبْتَهِلُ وَ أَرْغَبُ وَ أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ يُدِیمُ ذِكْرَكَ وَ لَا يَنْقُضُ عَهْدَكَ وَ لَا يَغْفُلُ عَنْ شُكْرِكَ وَ لَا يَسْتَخِفُّ بِأَمْرِكَ" را از خداوند متعال طلب میکنند، چنین دعایی وصف شما عزیزان مربیان،معلمان، مدیریان، خانوادهها، مشاوران و تمامی عزیزانی که در امر تربیت زحمت کشیدهاند.
ارسال دیدگاه