نماینده مردم قرچک در مجلس شورای اسلامی:

تربیت اگر در رفتار تجلی پیدا نکند، آثار منفی در پی دارد

قرچک(پانا)‌-نماینده مردم قرچک در مجلس شورای اسلامی، در همایش تجلیل از مدیران و معاونین پرورشی این شهرستان بر اهمیت مسئله تربیت تاکید و بیان کرد تربیت اگر در رفتار تجلی پیدا نکند و صرفا در کلام و رفتار باقی ماند، آثار منفی‌ در پی دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اگر در رفتار تجلی پیدا نکند، آثار منفی در پی دارد

رضا داورزنی در همایش تجلیل از مدیران و معاونین پرورشی ضمن تبریک گرامی‌داشت هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: خانواده نقش بسیار مهمی در تربیت دانش‌آموزان و نسل جوان دارد؛ اگر تربیت دانش‌آموزان و نسل جوان همسو با تربیت آموزش‌و‌پرورش نباشد نتیجه‌ای که لازم است، گرفته نمی‌شود، اجتماع موضوع بسیار مهمی است و نقش مهمی در تربیت دارد.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) گفت: اخلاق‌های دانش‌آموزان بیشتر به اجتماع شباهت دارد، تا آنکه به خلقیات و صفات خانواده شباهت داشته باشد و این نشان دهنده این است که جامعه و اجتماع در کنار آموزش‌وپرورش با هم در کنار هم بحث تربیتی را داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک شعار هفته تربیت اسلامی امسال را هفته «ما در امر تربیت سهیم هستیم» عنوان کرد و افزود: امسال شعار هفته تربیت اسلامی "همه ما در امر تربیت سهیم هستیم" است، جریان انسان‌سازی و فرهنگ و تمدن اسلامی را داشته باشیم و همه دست هم بدهند تا نتیجه خوبی را داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حجت‌اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک بیان کرد: بسیاری از برنامه‌های ما بی اساس، بی‌محتوا و بی‌هدف است و فقط وقت گذراندن است و خروجی صفر است؛ امسال شما همان افسران هستید امروز شما در خط مقدم هستید، در بدترین شرایط می‌توان بهترین نتیجه‌ها را گرفت به شرطی که ارکان اساس و مبانی کارمان اسلامی باشد؛ مدیران اقتصادی ما مسلمان نیستند اگر مسلمان باشند در هرزمینه‌ای موفق هستیم.

همچنین حسین نوش‌آبادی نماینده مردم، محیط فرهنگی آموزش و پرورش را یک محیط صمیمی دانست و گفت: اگر آموزش‌و‌پرورش ما در مسیر درست قرار بگیرد کشور ما به پیشرفت و تعالی دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئله تربیت، مسئله مهم و اساسی است، تشریح کرد: تربیت اگر در رفتار تجلی پیدا نکند و در کلام و رفتار باقی بماند اثار منفی در پی دارد تربیت باید قرآنی باشد یکی از هشدارهایی که خداوند متعال در قران‌کریم می‌دهد این است که به حرفی که می‌زنید عمل کنید. بحث الگوسازی یکی از بحث‌های مهم است و الگوهایی که به جامعه معرفی می‌شوند ماندگار نیست الگوها باید جامع و اثر بخشی برای کشور داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بزرگترین اسوه و الگوسرمشق قرار دادن پیامبر اعظم است اگر الگوهای ما پیامبران و ائمه معصومین باشد هیچگاه به اشتباه و بی‌راهه نمی‌رویم.

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار