برگزاری ۱۵۰۰یادواره شهدا در مدارس استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از برگزاری۱۵۰۰یادواره شهدا در مدارس این استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ۱۵۰۰یادواره شهدا در مدارس استان اردبیل

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در حاشیه همایش گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی ،تربیتی عصمت ناحیه یک اردبیل برگزار شد، در گفت وگو با پانا اظهار کرد: نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر و با فرمان امام (ره) در هشتم اسفند ۵۸ راه‌اندازی شد و از هشتم تا ۱۴ اسفندماه هفته تربیت اسلامی نامیده می‌شود و برنامه‌های این هفته هم در این استان به صورت عمده بر محور جهاد تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، مرجعیت، مهدویت و تربیت دانش‌آموز خلاق، متفکر، آزاد اندیش و مسئولیت‌پذیری تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های فرهنگی در سطح استان از ابتدای سال تحصیلی جاری با محوریت کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در حال برگزاری است، تصریح کرد: امسال در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه یادواره‌های شهدا برگزاری می‌شود که تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه میزبان این یادواره‌ها بودند تا یاد و نام شهدا و ایثارگری‌های آنها در مدارس تداعی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تربیت صحیح، تربیتی است که رنگ و بوی اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: جوهر اصلی تربیت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نهاد امور تربیتی زمانی به ظهور رسید که برنامه های شریعت در مدارس کمرنگ شده و ماهیت وابستگی به افکار غربی در مدارس موج می زد.

صفری نقش مربی در مدارس را شناسایی و پرورش استعداد های دانش آموزان در تمامی زمینه ها عنوان کرد و گفت: در این راه بایستی تمامی معلمان در مدارس، مربیان تربیتی را یاری کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین، تصریح کرد: آموزش و پرورش با وجود خیل عظیمی از مخاطبان، بهترین ظرفیتی است که می‌توان از آن برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از معلمان و مربیان تربیتی خواست تا دستاوردهای انقلاب و ایران اسلامی را به دانش آموزان تبیین کنند تا دسیسه های دشمن یکی پس از دیگری خنثی شود.

وی محفل انس با قرآن با شرکت قاریان ملی و استانی، شرکت دانش‌آموزان و مربیان در نماز جمعه، پیوند مدرسه و مسجد، عطرافشانی به گلزار شهدا، دیدار دانش‌آموزان و معلمان با ائمه جمعه، توجه به اماکن مذهبی، ارسال پیام‌های کوتاه تربیتی در شبکه دانش‌آموزی شاد، کمک‌های مومنانه در مدارس، کاشت سه هزار و ۴۰۰ نهال به یاد شهدای استان، مسابقات فرهنگی و ورزشی، راه‌اندازی پویش‌های داستان کوتاه تربیتی، دانش‌آموز آرمانی از نظر امام جمعه اردبیل، سپاس معلم، نشست تخصصی اولیا، دیدار تخصصی نمایندگان دانش‌آموزان و مربیان با استاندار و تولید سرودهای حماسی را از دیگر برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در مدارس استان ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار