حرکت بهسوی آموزش نوین در روستاها؛
راهکارهای تدریس در کلاسهای چندپایه در خواجه روی میز گفتگو
تبریز (پانا) - چالشها و راهکارهای تدریس در کلاسهای چندپایه، محور نشست تخصصی اخیر در منطقه خواجه قرار گرفت تا گامی در جهت ارتقای آموزش روستایی برداشته شود.

معلمان، مدیران مدارس چندپایه و معاون آموزش ابتدایی ادارهکل در منطقه خواجه گرد هم آمدند تا در قالب کارگاهی تخصصی و هماندیشی، به بررسی چالشها و ارائه راهکارهای مدیریت و تدریس مؤثر در کلاسهای چندپایه بپردازند.
علیرضا اکبری، معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان، با تأکید بر اهمیت آموزش مشارکتی و نقش کلیدی معلمان چندپایه در ارتقای کیفیت آموزشی مناطق روستایی، اظهار کرد: باید از ظرفیت علمی و تجربی معلمان در راستای بهبود شیوههای تدریس بهرهبرداری بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: ایجاد محیطهای یادگیری پویا، مدیریت مؤثر زمان، تلفیق هوشمندانه محتوای دروس و ترویج یادگیری گروهی، از عوامل اساسی موفقیت در کلاسهای چندپایه محسوب میشوند.
در این نشست تخصصی، فضای باز تبادل نظر میان معلمان و مدیران، بستری برای انتقال تجربیات و ارائه ایدههای خلاقانه فراهم کرد؛ شرکتکنندگان با بیان تجربیات ارزشمند خود در حوزه تدریس چندپایه، بر ضرورت شکلگیری یادگیری دوطرفه و حمایت نظاممند از معلمان این حوزه تأکید کردند.
این حرکت تخصصی گامی دیگر در مسیر بهبود کیفیت آموزش در مناطق روستایی استان و تقویت جایگاه معلمان بهعنوان موتور محرک نظام تعلیم و تربیت است.
ارسال دیدگاه