رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

پروژه‌های خیرین مدرسه‌ساز در مکان‌های که کمبود سرانه فضای آموزشی دارد،آغاز شود

تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در کنار شاخص محرومیت یک منطقه، کمبود سرانه فضای آموزشی نیز نوعی محرومیت محسوب می‌شود گفت پروژه‌های جدید خیرین مدرسه‌ساز باید در مکان‌هایی آغاز شود که کمبود سرانه فضای آموزشی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
پروژه‌های خیرین مدرسه‌ساز در مکان‌های که کمبود سرانه فضای آموزشی دارد،آغاز شود

ناصر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در گردهمایی روسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌های کشور اظهار کرد: تمامی مولدسازی‌های انجام شده پولش به همان نهادی بازمی‌گردد که ملک متعلق به آن‌جا بوده، یعنی اگر آموزش و پرورش ملکی را در این طرح به فروش می‌گذارد، هزنیه دریافتی به‌جز در آموزش و پرورش صرف جای دیگری نخواهد شد.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش نیز در رابطه با مولدسازی دارایی‌های آموزش‌ پرورش تضمین داده است، گفت: پیام دکتر نوری واضح و صریح، ایشان گفتند هیچ کدام از مدارس خیرین در طرح مولدسازی قرار نمی‌گیرند و هیچ ملک خیرسازی فروخته نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۵ هزار مدرسه خیرساز نیمه کاره است، تصریح کرد: طی چند وقت اخیر یک میلیون دانش‌آموز افغانستانی به تعداد دانش‌آموزان کشور اضافه شده شده است، برای ساماندهی این افراد نیاز به ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که باید تامین شود. اگر نتوانیم به این امر رسیدگی کنیم در آینده شاهد به وجود آمدن مشکلات فراوانی خواهیم بود، اما در صورت رسیدگی آینده‌ای روشن را برای این دسته از دانش‌آموزان ترسیم خواهیم کرد.

قفلی ادامه داد: نزدیک به ۳۰ الی ۴۰ درصد از مدارس آموزش و پرورش به صورت دو شیفت فعالیت دارند، این یعنی اوضاع آموزش و پرورش خوب نیست و هرجه سریعتر باید به یاری این نهاد بشتابیم. اگر‌ مولدسازی انجام نشود، بسیاری از مشکلات حل نخواهد شود و نمی‌توان به مطلوب مورد نظر رسید. بسیاری از کسانی که مخالف این طرح هستند از آن آگاهی ندارند و باید در این زمینه حتما آگاه شوند. مولدسازی تنها راه چاره ما برای گریز از مشکلات است.

در ادامه این مراسم حمیدرضا خان‌محمدی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت یاد خیرین مدرسه‌سازی که از دنیا رفته‌اند، اظهار کرد: چنین جلساتی بهانه خوبی خواهد بود برای قوی‌تر شدن ارتباطات بین جامعه خیرین مدرسه‌ساز و آموزش و پرورش. همچنین مواجهه با موضوعات مختلف نیز در این گردهمایی‌ها صورت می‌گیرد و با نظرات و ایده‌های مختلف روبرو می‌شویم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر تلاشی در مجامع خیرین مدرسه‌ساز وجود دارد در راستای عدالت آموزشی است، گفت: مدرسه باید ساخته شود تا تعلیم و تربیت در آن جاری و ساری باشد. زحمت بسیاری توسط خیرین کشیده شده و جای تقدیر دارد. چنین فعالیت‌هایی باعث می‌شود تا به نقطه‌ای برسیم که در افتتاح ۱۱۰۰ پروژه عمرانی آموزش و پرورش، رییس جمهور محترم فرمودند این مسیر را با قدرت ادامه دهید و به دنبال نگاه تکریمی به خیرین مدرسه‌ساز باشید.

وی با اشاره به اینکه ردیف اعتباری خیرین مدرسه‌ساز در بودجه ۱۴۰۲ از ۳.۱‌ درصد به ۴.۶ درصد از کل اعتبارات ما رسیده است، تاکید کرد: البته این میزان در برابر تلاش‌های شما چیزی نیست، اما بازهم همین موضوع نشان دهنده نگاه دولت به خیرین است. چنین رشدی را در هیچ ردیف بودجه دیگری نداشته‌ایم.

خان‌محمدی افزود: همچنین ۲۳ تبصره پیشنهادی داده برای اصلاح بودجه سازمان نوسازی مدارس کشور ارائه شده که دو تبصره از آن‌ها با امر خیرین مرتبط است. البته دولت و مجلس به صورت کامل نسبت به مشکلات آگاه هستند، اما منابع مقداری محدود است و باید صبر داشت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه با تشکر از خیرین مدرسه‌ساز در راستای برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز در استان‌های مختلف،تصریح کرد: خدا را شاکریم که همه عزیزان پای کار بودند و توانستند این جشنواره‌های خوب را باتوجه به شرایطی که طی چند وقت در رابطه با اغتشاشات به‌وجود آمد، برگزار کنند.

خان‌محمدی را یادآورشدن این موضوع که باید برای تصمیم‌گیری در رابطه با احداث مدارس خیرساز، باید به سرانه فضای اموزشی توجه شود، اظهار داشت: در کنار شاخص محرومیت یک منطقه، کمبود سرانه فضای آموزشی نیز یک نوع محرومیت محسوب می شود. بیشتر پروژه‌های خیرین در مکان‌هایی است که کمبود سرانه فضای آموزشی وجود ندارد، باید به سمتی حرکت کنیم که مدارس خیرسازی که قرار است احداث شود در مناطقی باشد که سرانه آموزشی کم است. البته ۶۰ درصد از پروژه‌های دولتی که در گذشته شروع شده است نیز به همین منوال است.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم کارهای بزرگی را پیش ببریم و به نقطه مطلوبی که مدنظر است برسیم و همواره از حمایت خیرین عزیز نیز برخوردار باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار