رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مطرح کرد؛

محرومیت‌زدایی و عدالت آموزشی؛ 2 اولویت مهم سازمان نوسازی مدارس کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تکمیل مجتمع تمام‌ساحتی شهید سلیمانی در شهر ساری را یکی از مصادیق توجه به محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۲۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
محرومیت‌زدایی و عدالت آموزشی؛ 2 اولویت مهم سازمان نوسازی مدارس کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی رئیس این سازمان در جلسه شورای اداری مازندران اظهار کرد: محرومیت‌زدایی و عدالت آموزشی 2 اولویت مهم سازمان نوسازی مدارس کشور در این دوره است.

وی گفت: تکمیل مجتمع بزرگ آموزشی حیات طیبه برکت شهید سلیمانی در شهر ساری که با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام شده، یکی از مصادیق توجه به محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت آموزشی است که اکنون به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم شاهد ساخت مدارس چندساحتی و حیات طیبه در سایر استان‌ها نیز باشیم.

خان‌محمدی با بیان اینکه مهم‌ترین رکن نظام رفع محرومیت‌ها و توسعه عدالت در همه بخش‌هاست، افزود: ویژگی کارهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه‌ و آبادانی مناطق محروم است و بر همین اساس نیز هر گامی که توسط این ستاد یا با همکاری آن برداشته می‌شود رفع تنگناها در مناطق کمتر برخوردار را دنبال می‌کند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به مقاوم‌سازی مدارس فعال کنونی به موازات ساخت فضاهای آموزشی جدید خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 104 هزار کلاس درس در کشور تخریبی یا نیازمند به مقاوم‌سازی هستند که در تلاشیم با استفاده از منابع ملی و استانی و همچنین همراهی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به روند بازسازی و مقاوم‌سازی این کلاس‌ها نیز سرعت دهیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تجربه چند زلزله مخرب در کشور طی دهه‌های اخیر توجه به استحکام بنای مدارس را بیشتر کرد. اکنون مدارس با بالاترین استانداردهای ایمنی و تجهیزاتی ساخته می‌شوند. ایمنی و استحکام بنای مدارس در روند اجرای پروژه‌های این سازمان، یکی از اصلی‌ترین معیارهای مد نظر و نخستین اولویت ما محسوب می‌شود.

خان‌محمدی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌کاره مدرسه‌سازی در همه استان‌ها از جمله مازندران تصریح کرد: در تلاش هستیم که با جذب منابع اعتباری ملی و همچنین همراهی همیشگی خیران مدرسه‌ساز، سرعت تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را افزایش دهیم. پروژه حیات طیبه ساری نیز که عملیات اجرایی آن برای مدتی متوقف شده بود با همین رویکرد در دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات لازم به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی به ظرفیت‌های مالی طرح مولدسازی دارایی‌های دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مدرسه‌سازی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح مولدسازی، عملکرد و سرعت خوبی داشته و امیدواریم که با اعتبارات حاصل از اجرای این طرح، شاهد افزایش سرعت ساخت پروژه‌های نیمه‌کاره سازمان نوسازی مدارس و عمل به تعهدات مالی در طرح‌های مشارکتی با خیران باشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در مازندران نیز با توجه به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی و نگاه همراهانه مسئولان مرتبط در استان امیدواریم که تأمین اعتبارات مورد نیاز تکمیل پروژه‌ها از محل مولدسازی دارایی‌های مازاد آموزش و پرورش به شکل مناسبی انجام شود.

گفتنی است در این جلسه نماهنگی با عنوان سرود پرچم که توسط روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران تهیه شد برای نخستین بار پخش شد که مورد استقبال مسئولان قرار گرفت و سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز اعلام کرد که به عنوان هدیه تهیه این نماهنگ، یک مدرسه در مازندران به نام «برکت پرچم» توسط این نهاد ساخته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار