رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

حضور زنان در عرصه مدرسه‌سازی بسیار ارزشمند و موجب موفقیت و پیشبرد امر تعلیم و تربیت می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حضور زنان در عرصه مدرسه سازی را بسیار ارزشمند و موجب موفقیت و پیشبرد امر تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۲۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور زنان در عرصه مدرسه‌سازی بسیار ارزشمند و موجب موفقیت و پیشبرد امر تعلیم و تربیت می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی گفت: پیشرفت هر اجتماع به واسطه مقام ارزنده زنان آن جامعه است.

وی با ابراز اینکه دغدغه مندی خیرین و بانوان خیر ما را بیشتر ترغیب می کند، افزود: همه شما خیرین و بانوان نیکوکار الگوی ما هستید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: کار خیر مدرسه‌سازی گفتمان عشق و دل است که برگرفته از نگرش و عشق خیرین است و خیرین مدرسه را بخشی از وجود خود می‌دانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حضور زنان در عرصه مدرسه سازی بسیار ارزشمند و موجب موفقیت و پیشبرد امر تعلیم و تربیت است چرا که به گواهی تاریخ و جامعه شناسی، موفقیت یک جریان اجتماعی با حضور و حمایت زنان است و بدون همراهی بانوان هر حرکت اجتماعی و فرهنگی مختوم به شکست است.

وی گفت: یکی از برنامه‌ها و موضوعات راهبردی مدنظر ما ارتقای حضور بانوان در عرصه مدرسه‌سازی است چرا که زن مظهر خانواده است و فعالیت و دغدغه‌مندی زنان در امر مدرسه‌سازی و آموزش و پرورش می‌تواند باعث گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی شود که از خود مدرسه‌سازی مهمتر است.

خان محمدی با تاکید بر پیگیری ادارات کل، مجامع خیرین و شوراهای بانوان استان‌ها‌ بر استفاده از ظرفیت زنان خواستار توجه بیشتر به موضوعات نرم آموزش و پرورش شد تا بتوانیم موضوع بازماندن از تحصیل ختران را جبران کرده و به صفر برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تغییر بافت‌های جمعیتی در نتیجه مهاجرت‌های داخلی و مهمانانی از کشورهای همسایه، به علاوه فضاهای آموزشی فرسوده و مشکلات آن را از جمله چالش‌های مدرسه‌سازی و تامین فضاهای آموزشی دانست.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه مولدسازی، فقط جهت همراهی خیرین است اظهار داشت: منابع حاصله صددرصد صرف مدرسه‌سازی در مناطق مورد نیاز و تکمیل پروژه های مشارکتی نیمه کاره خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، در وزارت آموزش و پرورش تحت مسئولیت شخص وزیر گفت: فعالیت‌های قرارگاه در راستای شناسایی و رفع مشکلات حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش و تنظیم هوشمندانه جریان‌های خیری و مدرسه‌سازی با موضوعات آموزشی است و در این راستا 8 کارگروه از جمله بازماندگان از تحصیل، منزلت و ... تشکیل شده است و اخیرا نیز کارگروه کوثر با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی ویژه زنان و دختران در این قرارگاه راه‌اندازی شد و هیچگونه قرارگاه یا کارگروهی با این عناوین در سطح سازمان نوسازی تشکیل نشده و با توجه به مسئولیت ذاتی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی برنامه‌ای نیز در این خصوص نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار