مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

الگوسازی از اسطوره‌های شهادت و مقاومت از مهمترین راه‌های مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان است

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت در جنگ ترکیبی که دشمنان با ابزارهای رسانه‌ای برای رخنه کردن در ذهن و فکر نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند، الگوسازی از اسطوره‌های شهادت و مقاومت و معرفی سیره و سبک زندگی آنان از مهمترین راه‌های مقابله است.

کد مطلب: ۱۳۴۹۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
الگوسازی از اسطوره‌های شهادت و مقاومت از مهمترین راه‌های مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش؛ زهرا پناهی‌روا در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان که در چابهار برگزار شد، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی است که شهدای زیادی اعم از تشیع و تسنن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی شهدای چابهار و مکران را مدال افتخار و عزت سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: شهیدان با گذشتن از جان خود طریق زندگی را به ما آموختند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس تصریح کرد: شایسته است دانش‌آموزان با بهره‌گیری از سبک زندگی شهدا، راه خودشان را انتخاب کنند و در این دنیای فانی بهترین قدم‌ها را بردارند.

پناهی‌روا خاطر نشان کرد: دشمنان باید بدانند این انقلاب که بر پایه خون شهدا بنا شده، پایدار است.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به سواحل مکران اظهار کرد: این توجه ویژه، رسالت و نقش‌آفرینی ما را در تدوین برنامه‌ها و اقدامات ویژه در این منطقه چند برابر می‌کند.یادواره ۲۱۰ شهید دانش‌آموز و ۷۸ شهید معلم استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

یادواره ۲۱۰ شهید دانش‌آموز و ۷۸ شهید معلم استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

یادواره ۲۱۰ شهید دانش‌آموز و ۷۸ شهید معلم استان سیستان و بلوچستان با محوریت شهید دانش‌آموز «سبیل اخلاقی» و با حضور زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در شهر بندری چابهار برگزار شد.

یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان به عنوان اختتامیه جشنواره ملی طلایه‌داران شکوه ایران زمین با حضور خانواده شهید ۱۱ ساله دوران دفاع مقدس «سبیل اخلاقی» از نیکشهر، زهرا پناهی‌روا مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، میرعبدی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی در چابهار برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر تمامی شهدا، اظهار کرد: شهادت مسیر عزت و افتخار است و مکانی که به یاد شهدا مزین شود، قطعا مقدس است.

میرعبدی، خانواده شهدا را اسطوره‌های صبر و مقاومت دانست و گفت: امیدوارم بتوانیم به صورت عملی و در رفتار و افکارمان ثابت کنیم که پیرو واقعی شهدا هستیم.

گفتنی است شهید سبیل اخلاقی، متولد نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان و کشور به عنوان مظهر وحدت شناخته می‌شود که برای دفاع از کشور در زمان جنگ تحمیلی با وجود داشتن سن کم از شرقی‌ترین نقطه کشور به غرب کشور و مناطق عملیاتی رفت. این شهید، نوجوان‌ترین شهید اهل سنت در دفاع مقدس محسوب می‌شود که یادواره اسفند ۱۴۰۱ با محوریت این شهید دانش‌آموز و همچنین غلامحسن میرحسینی از شهدای شاخص فرهنگی استان برگزار شد.

دیدار مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با خانواده شهید «ابراهیم کورد» در استان سیستان و بلوچستان

زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به منظور ترویج و تکریم از فرهنگ ایثار و شهادت با خانواده شهید «ابراهیم کورد» در چابهار دیدار کرد.

پناهی‌روا پس از عطرافشانی مزار شهدای گمنام پایگاه هوایی کنارک به دیدار خانواده شهید آرش پاکدل رفت. سپس از مدرسه شاهد یادگار امام در شهر کنارک بازدید کرد و مورد استقبال دانش‌آموزان این مدرسه قرار گرفت.

در بدو ورود به شهر چابهار نیز با همراهی میرعبدی مدیرکل آموزش و پرورش استان به دیدار خانواده شهید ابراهیم کورد از شهدای جنگ تحمیلی رفت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از نمایشگاه طلایه‌داران ایران‌زمین و غرفه دستاوردهای دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان نیز از دیگر برنامه‌های سفر پناهی‌روا به چابهار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار