مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

تقویت روحیه ایثار و شهادت در برنامه‌های ملی گنجانده شود

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، ایثار و از خودگذشتگی را یکی از ارزش‌هایی دانست که 8 سال دفاع مقدس به ارمغان آورده تاکید کرد که باید تلاش شود تا تقویت روحیه ایثار و شهادت در برنامه‌های ملی گنجانده شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تقویت روحیه ایثار و شهادت در برنامه‌های ملی گنجانده شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ زهرا پناهی‌روا در جلسه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت اظهارکرد: ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۲ در راستای برنامه‌ها و ترکیب متناظر ستاد مرکزی که به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف تشکیل می‌شود و با هدف گسترش، انتقال و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت به نسل حال و آینده و علاقه‌مندان به فرهنگ متعالی دفاع مقدس و به منظور تبیین اهداف فعالیت‌های آن در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه همه وظیفه داریم با گنجینه معارف دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب در مقابل جنگ تمام‌عیار امروز ایستادگی کنیم، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب که «برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت.» ظرفیت معرفت به دوران دفاع مقدس و مقاومت می‌تواند گره‌گشای مشکلات و تعالی امت اسلامی شود.

رئیس ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: با توجه به ضرورت تبیین نقش‌آفرینی نسل جوان با بهره‌گیری از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با هم‌افزایی کلیه مجموعه‌ها و با عنایت به شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان «ما متحدیم»، بتوانیم برنامه‌های مناسب برای این ایام پیش‌بینی و برگزار کنیم.

به گفته مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش؛ ایثار و از خودگذشتگی، یکی از این ارزش‌هایی است که 8 سال دفاع مقدس برای ما به ارمغان آورده و باید تلاش کنیم تقویت روحیه ایثار و شهادت در برنامه‌های ملی گنجانده شود.

وی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه روز ایثار و مقاومت، سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت تاکید کرد و از اعضای ستاد خواست با توجه به تقویم و اعلام عناوین و روزهای مرتبط در این زمینه‌ها هم‌افزایی داشته باشند.

در ادامه جلسه، نمایندگان بسیج دانش‌آموزی کشور، بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، معاونت آموزش متوسطه، معاونت آموزش ابتدایی، مرکز حراست، سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه و فعالیت ستاد، برنامه‌های متناسب و متناظر حوزه خود را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار