کارشناس فرهنگی آموزش و پرورش لرستان خبر داد:

استقبال کم‌نظیر دانش‌آموزان از پویش هیس‌طوری

خرم‌آباد (پانا) - کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان لرستان از ثبت‌نام بیش از۳۱۰۰ دانش‌آموز در پویش کتابخوانی هیس‌طوری و استقبال کم‌نظیر دانش‌آموزان استان از این پویش خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
استقبال کم‌نظیر دانش‌آموزان از پویش هیس‌طوری

محمد مهدی سلیمانی گفت: پویش کشوری هیس‌طوری از آذرماه امسال آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در بستر پایگاه اینترنتی hisstori.ir می توانند ثبت نام کنند و به مطالعه کتب و شرکت در آزمون ها بپردازند و کنش های هنرمندانه ای شامل پوستر،نقاشی، عکس نوشت و پادکست را داشته باشند و امتیاز کسب کنند و در مورد کتب یادداشت بنویسند. همچنین با دعوت از دوستان برای خود امتیاز بیشتری کسب کنند.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان لرستان گفت: هدف اصلی از پویش سراسری کتابخوانی هیس‌طوری، بالا بردن سرانه مطالعه کتاب های مفید به ویژه در مورد تاریخ معاصر، توجه ویژه به تاریخ استعمار در مسیر حرکت گام دوم انقلاب اسلامی، تاکید مقام معظم رهبری بر خوانش ۱۵ جلد کتاب مجموعه سرگذشت استعمار(کتاب‌های معرفی شده در پویش) و شناخت استعمار غرب و ضرورت بنیادین جهاد تبیین در این خصوص است.

سلیمانی با بیان اینکه با پایان امتحانات دی ماه روز به روز چند صد نفر به این پویش ملحق می‌شوند، گفت: تاکنون در خصوص آمار حدود ۳۱۰۰ از دانش آموزان ساکن این استان شرکت کرده اند و تعداد شرکت‌کنندگان، هر دقیقه رو به افزایش است.

وی همچنین موضوعات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را عنوان کرد و گفت: در مورد پل ارتباطی بین مسئولان و دانش آموزان باید گفت که معاونین و مربیان پرورشی در مدارس این نقش را دارند و سازمان دانش آموزی استان نیز به عنوان کمیته اجرایی پویش نقش پل ارتباطی بین مسئولین و دانش آموزان را دارد که در راستای اطلاع رسانی و جذب دانش آموزان در پویش هیس‌طوری فعالیت خود را شروع کرده که از زحمات این عزیزان نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

سلیمانی ادامه داد: همچنین خواستاریم که دیگر تشکل های دانش آموزی از جمله اتحادیه انجمن های اسلامی و بسیج دانش آموزی به کمک عوامل ستادی بیایند و در اطلاع رسانی و جذب حداکثری دانش آموزان در این پویش کمک کنند.

وی همچنین در مورد آمار شرکت کنندگان این استان گفت: با توجه به جمعیت و درصد میزان مشارکت در بین شهرستان ها و مناطق استان، منطقه کوهنانی با ۲۱۶ ثبت نامی رتبه اول را دارد ، البته لازم به ذکر است که ناحیه یک خرم آباد با ۶۷۹ ثبت نامی بیشترین شرکت کننده را دارد که بر اساس میزان مشارکت و جمعیت در رده ششم قرار دارد‌ و بیشترین ثبت نام در سطح مدارس را دبیرستان دخترانه فدک ۲ در ناحیه یک خرم آباد با ۱۱۴ ثبت نامی در اختیار دارد که از عوامل اجرایی این دبیرستان نیز نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

سلیمانی در پایان ضمن اشاره به افراد برتر این پویش گفت: محمدرضا ویس‌کرمی رتبه سوم را در قسمت دعوت از دوست در سطح کشور به خود اختصاص داده است. همچنین علی نظرزاده نفر پنجم این قسمت را از آن خود کرده است.

دانش آموزان خبرنگار: امیر شادابی و محمدرضا ویسکرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار