رئیس اداره فرهنگی، هنری و اردویی آموزش و پرورش قزوین خبر داد؛

برپایی مسابقات دانش‌آموزی «هیس‌طوری» در استان قزوین

قزوین(پانا) - رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردویی و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین گفت مسابقه دانش‌آموزی «هیس‌طوری» در راستای مطالعه کتاب ۱۵ جلدی تاریخ استعمار در قزوین برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برپایی مسابقات دانش‌آموزی «هیس‌طوری» در استان قزوین

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین،ولی الله کشاورز بهادر نیا، رئیس اداره فرهنگی، هنری و اردویی آموزش و پرورش قزوین اظهار کرد:

طبق توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مطالعه تاریخ استعمار که در قالب یک کتب ۱۵ جلدی منتشر شده بود وزارت آموزش و پرورش با همکاری حوزه هنری تصمیم گرفتند به توصیه رهبر انقلاب لبیک گفته و به طور ویژه در این حوزه ورود پیدا کند.

کشاورز بیان کرد: مسابقه «هیس‌طوری» در راستای مطالعه کتاب ۱۵ جلدی تاریخ استعمار و در قالب بازی مرحله‌ای در رده سنی ۱۱ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود تا نسل آینده ساز جامعه با شرکت در این بازی با ظلم کشورهای اروپایی که در قالب چهره خوش پنهان مانده آشنا شوند.

وی افزود: مسابقه «هیس‌طوری» به صورت مرحله‌ای بوده و شرکت کنندگان پس از سپری کردن هر مرحله به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند و برای گذراندن هر مرحله باید بتوانند بر اساس سوالات، محتوای مناسبی را که کتاب استخراج می‌کنند در قالب‌های هنری مختلف در سایت بارگذاری کنند.

این مسئول با تاکید براینکه فایل‌ها به صورت pdf در سایت با هزینه‌ای اندک خریداری می‌شوند ابراز کرد: جایزه در نظر گرفته شده برای راه یافتگان به مرحله نهایی مبلغ ۴۰ میلیون تومان است و شرکت کنندگان که تا مراحل مختلف در بازی حضور دارند می‌توانند برنده جایزه‌های مختلفی از جمله گوشی و لپ تاپ باشند.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان برای جوایز مسابقه «هیس‌طوری» درنظر گرفته شده است ابراز کرد: مهلت ثبت نام این مسابقه تا اردیبهشت ماه سال جاری بوده و دانش آموزان می‌توانند در سایت «هیس‌طوری» ثبت نام کنند.

کشاورز تصریح کرد: اکنون بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند و استان قزوین در سطح کشور در جایگاه هفتم قرار دارد که ما امیدواریم تا اردیبهشت ماه، دانش آموزان بیشتری بتوانند در این مسابقه پرهیجان شرکت کنند.

وی در پایان گفت: این مسابقات در راستای تقویت روحیه مطالعه در نسل جوان شکل گرفته که در این راستا موضوع مهمی چون جنایات اروپایی به شکلی نوین در اختیار نسل جوان قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار