رئیس اداره سلامت و تندرستی البرز:

ارتقای سلامت دانش آموزان از برنامه‌های مهم حوزه سلامت است

کرج (پانا) - رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت ارتقای سلامت دانش‌آموزان از برنامه‌های مهم حوزه سلامت استان است که همواره باید در اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سلامت دانش آموزان از برنامه‌های مهم حوزه سلامت است

رضا طارمی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در جلسه ای با کارشناس مسئولان سلامت و تندرستی استان عنوان کرد: در اسناد تحولی، تحول زیستی بدنی دانش‌آموزان ذیل برنامه‌های ارتقای سلامت قرار دارد که باید براساس شاخص‌ها و استانداردها با هدف ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعامل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ علوم پزشکی برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان به خصوص در زمینه پایگاه های تغذیه سالم، کنترل بیماری ها و بهداشت مدارس از محورهای مهمی است که باید به آن توجه کرد.

طارمی اضافه کرد: برای حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان در مدارس لازم است از ظرفیت های موجود استفاده بهینه کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان نیاز به اصلاح سبک تغذیه و تحرک بدنی دارند، تصریح کرد: برای افزایش سطح سواد سلامت دانش آموزان و والدین باید دوره های آموزشی در کنار نظارت بر انجام فعالیت های کاری اجرا کنیم. همچنین به آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان مدارس کم برخوردار بیشتر توجه شود و زمینه ارائه خدمات به این دانش آموزان را مهیا کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: برای سلامت دانش آموزان باید با مدیران مدارس تعامل و هم افزایی کرد. زیرا ساحت زیستی و بدنی یکی از ساحت های سند تحول بنیادین است که باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار