سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش

داشتن سلامت باعث آموزش و یادگیری بهتری دانش‌آموزان می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با روسای ادارات سلامت استان های قطب ۵ کشور، گفت داشتن سلامت می‌تواند دانش آموز را برای آموزش و یادگیری بهتر آماده کند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
داشتن سلامت باعث آموزش و یادگیری بهتری دانش‌آموزان می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، این گردهمایی با حضور روسای ادارات سلامت استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، یزد و سمنان با محوریت نشست تخصصی توجیهی در شهرستان مهدیشهر استان سمنان برگزار شد.

اعظم گودرزی، سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی گفت: سلامت و آموزش دو مقوله به هم تنیده هستند و پاندمی کرونا ثابت کرد که کلاس‌ها و آموزش های حضوری دانش آموزان تحت الشعاع سلامت دانش آموزان است و گرچه در حوزه سلامت و بهداشت ساعت رسمی بهداشت برای مراقبین سلامت تعریف نشده است اما کلاسهای حضوری متاثر فعالیت‌های سلامت محور مراقبین سلامت و همکاران فرهنگی است.

اعظم گودرزی گفت: سلامت می‌تواند دانش آموز را برای آموزش و یادگیری بهتر آماده کند.

وی افزود: اگر سلامت دانش‌آموزان را هدف فرض کنیم، بهداشت مدارس اساسی ترین استراتژی تحقق آن خواهد بود و بدیهی است که سطوح مختلف فعالیتهای بهداشتی در راستای سند تحول بنیادین و ساحت زیستی بدنی می‌تواند مدارس را، به سطوح مختلفی از سلامت رهنمون سازد.

گودرزی گفت: حداقل هایی برای سلامتی دانش آموزان تحت عنوان مراقبتهای بهداشتی اولیه شناخته می شود و تحقق امر ارتقای سلامت دانش آموزان منوط به دسترسی دانش آموزان به مراقبتهای بهداشتی اولیه و مشارکت دانش آموزان در برنامه های سلامت محور است. چند مورد از حداقل های مراقبتهای بهداشتی اولیه در مدارس شامل آموزش بهداشت به دانش آموزان در رابطه با ابعاد مشکلات بهداشتی و روشهای پیشگیری و کنترل این مشکلات، آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و بهسازی محیط است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار