مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش

سلامت روان‌دانش آموز باید در اولویت مدیران مدارس باشد

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد سلامت روان دان‌ آموزان باید در اولویت مدیران مدارس باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سلامت روان‌دانش آموز باید در اولویت مدیران مدارس باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، «امیر تجلی‌نیا» در جریان سفر به استان هرمزگان در جلسه تشریح و تبیین دستورالعمل مشاوره و سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره حضور یافت.

در این جلسه که در پژوهشکده تعلیم و تربیت بندرعباس برگزار شد، «محمد قویدل» مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، «طاهره فضائلی» معاون مشاوره اداره‌کل امور تربیتی و مشاوره وزارت و «گوهرشاد پورباقرانی» رئیس اداره پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی، و همچنین رؤسا و معاونین پرورشی آموزش و پرورش مناطق آموزشی استان هرمزگان حضور داشتند.

محور جلسه تشریح و تبیین دستورالعمل مشاوره، رویکرد تبدیل هسته‌های مشاوره به مراکز مشاوره و همچنین تبیین سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره بود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تبیین دستورالعمل های مذکور بر توجه به متغیر‌های دانش آموز، خانواده و محیط تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط و روحیات مختلف دانش‌آموزان، باید اثرات و تهدیدات کرونا بر سلامت روان دانش‌آموزان بررسی شود.

وی ادامه داد: اگر دانش‌آموز دارای مشکل اختلال و افسردگی باشد کار آموزش و پرورش سخت خواهد شد لذا باید سلامت روان‌دانش آموزان یکی از اولویت‌های اصلی کار مدیران باشد.

تجلی‌نیا گفت: وظیفه آموزش و پرورش شناسایی دانش آموزان و آموزش قوانین و دستورالعمل های مذکور به کارکنان و مدیران است تا زمینه لازم برای فراهم ساختن محیطی امن و آرام به لحاظ روانی در مدارس به منظور فراگیری آموزش‌های بهتر برای دانش‌آموزان فراهم شود.

همچنین در این جلسه محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت توجه به مسئله مشاوره خصوصاً در بین نوجوانان دانش‌آموز و ضرورت فعالی و پویایی مراکز مشاوره مناطق تاکید کرد.

گفتنی است در بخش دوم این جلسه به صورت کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان مشاوره و پیشگیری گروه های آموزشی و همچنین مدیران مراکز مشاوره به کار خود ادامه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار