در گفت‌وگو با پانا پیشنهاد شد؛

با کمک مدیران حرفه‌ای با گرایش اقتصاد می‌توان با بودجه کم به بیشترین بهره‌وری رسید

تهران (پانا) - یک کارشناس اقتصادی با اشاره به‌جای خالی اقتصاددان‌ها در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورشی گفت آموزش و پرورش می‌تواند از مدیران حرفه‌ای با گرایش اقتصاد استفاده کند تا بتواندبا همین بودجه حداقلی به بیشترین بهره‌وری برسد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
با کمک مدیران حرفه‌ای با گرایش اقتصاد می‌توان با بودجه کم به بیشترین بهره‌وری رسید

هرسال در زمان تخصیص بودجه آموزش و پرورش باوجوداینکه بزرگ‌ترین نهاد دولتی است اما همواره سهم کمتری دارد اما اقتصاددان‌ها معتقد هستند شاید بتوان با همین بودجه، آدم‌های توانمند بهتری را به لحاظ کیفی و مهارتی تربیت کرد.

حسین جوشقانی، اقتصاددان در گفت‌وگو با پانا گفت: «برای رسیدن به بهره‌وری بیشتر از منابع محدود در آموزش و پرورش باید به ترکیب چند عامل توجه کرد. باید دید افرادی که جذب آموزش و پرورش می‌شوند چگونه هستند. درواقع به دلیل پرداخت و امکاناتی که هست کیفیت آدم‌هایی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند تغییر می‌کند.»

جای خالی کارشناس اقتصادی در برنامه‌ریزی‌های آموزشی

جوشقانی بابیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند به‌عنوان یک پدیده اجتماعی در تحقق اهداف اقتصادی بسیار تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: «آنچه در حوزه برنامه‌ریزی برای آموزش و پرورش وجود دارد این است که کارشناسی با مدرک اقتصاد در این حوزه کمتر به چشم می‌خورد و این در حالی است که از سوی دیگر در آموزش‌وپرورش جنبه‌های اقتصادی بسیار زیادی وجود دارد.»

همدلی اقتصاد با آموزش و پرورش مهم است

جوشقانی با اشاره به موضوع بودجه آموزش و پرورش گفت: «در شرایطی که حدودا 20 درصد از بودجه به سمت آموزش و پرورش می‌رود اگر یک درصد بهره‌وری بالا برود قطعاً تحول بزرگی در توسعه کشور رخ خواهد داد و در میان این اعداد جای خالی همدلی اقتصاد و آموزش و پرورش بیش‌ازپیش خودنمایی می‌کند.»

این اقتصاددان گفت: «تعداد آدم‌های اقتصادی که با موضوع آموزش و پرورش آشنا باشند زیاد نیست و برای پر کردن این خلأ تقویت مدیریت حرفه‌ای با گرایش اقتصاد مهم است. کل بودجه کشور و ازجمله آموزش و پرورش محدود است و باید نقش مدیران حرفه‌ای در سیستم آموزشی تقویت شود. در این موضوع آموزش و پرورش نقش مهمی دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار