معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

برنامه تدبیر گامی برای نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس است

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد برنامه تدبیر گامی برای نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس است.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه تدبیر گامی برای نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس است

سید محمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز در نشست تخصصی کارگروه برنامه تدبیر نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس بیان کرد: ضمن تبادل نظر در خصوص اجرای برنامه تدبیر، بر اهمیت برنامه ریزی برای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در قالب برنامه تدبیر تاکید شد. همچنین با هدف تبادل نظر و هم اندیشی و هماهنگی در خصوص چگونگی اجرای برنامه تدبیر اهم چالش ها و ایده ها و پیشنهادات رابطان منطقه ای برنامه، مطرح و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی استان بر اهمیت جایگاه مدیران مدارس در برنامه ریزی، راهبری، اداره و اجرای برنامه و تلاش برای عملیاتی کردن اهداف اشاره کرد.

وی حرکت از ساختار هرمی بالا به پایین به سمت شبکه سازی، استفاده از تمام ظرفیت های موجود و حرکت به سمت مدرسه محوری را از رویکردهای این معاونت خواند و بر پیاده سازی گام های شش‌گانه تدبیر با مشارکت همه عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان اضافه کرد: خلق مدرسه صالح، برقرار کردن عدالت و نصیب آموزشی یکسان و تمرکززدایی در جهت مدرسه محوری را پیامدهای اجرای برنامه تدبیر عنوان کرد و چنین رویکردی را در ایجاد رضایت‌مندی تمام عوامل و کارکنان مدرسه و تامین نیازهای دانش آموزان موثر خواند.

حسینی، همچنین بر لزوم برنامه ریزی مدارس بر پایه اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین تاکید کرده و خدمات مدارس را در همین چارچوب موجه دانست.

معاون آموزش ابتدایی درادامه نشست ضمن اشاره به تفاوت های مدارس از زمینه های گوناگون از جمله موقعیت های جغرافیایی و فرهنگی و بهره مندی از تجهیزات و امکانات، برنامه تدبیر را گامی برای برنامه ریزی بومی و ارتقای مدارس نسبت به وضع موجود خود دانست و تاکید کرد: برنامه سالانه مدارس باید بر اساس تحلیل و نیازسنجی در سطح نهادی، مدیریتی و عملیاتی تنظیم شود.

در ادامه نشست، رابطان منطقه ای به بیان چالش های اجرایی خود در برنامه تدبیر پرداخته و نظرات و دیدگاه های خود را برای رفع چالش ها بیان کردند. همچنین کارگروه استانی برنامه تدبیر به تبیین نمون برگ های برنامه نویسی و ارزیابی برنامه پرداخته و درباره چگونگی مستندسازی برنامه در مدارس توضیحاتی ارائه کردند.

در پایان حسینی، ضمن جمع بندی مطالب ارائه شده و پاسخگویی به سوالات و چالش های مطرح شده، بر ایجاد فهم مشترک از برنامه تدبیر در مدیران، اهمیت پیگیری در اجرای برنامه ها، تسری جلسات و انتقال مطالب در سطح منطقه و تشکیل جلسات قطبی مدیران و داشتن برنامه های توانمندسازی و نظارت و بازدید منظم و مستمر در سطح منطقه تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار