معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

توجه به کیفیت آموزشی مدارس عشایری از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش توجه به کیفیت آموزشی مدارس عشایری را از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت نقش نهاد تعلیم و تربیت در نهادینه‌کردن ارزش‌های متعالی در جامعه عشایری بسیار چشمگیر و مهم بوده است.

کد مطلب: ۱۳۳۰۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
توجه به کیفیت آموزشی مدارس عشایری از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است

معصومه نجفی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی تمام ساحتی دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس عشایری استان کرمانشاه که با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین استانی در پردیس برادران شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا نمونه‌ای کامل از بندگی بوده، آشنایی با سیره زندگی این بانوی صدر اسلام مسیر درستی از تعلیم و تربیت به شیوه درست را به دانش‌آموزان ما به عنوان آینده سازان این مملکت نشان می‌دهد.

وی در این اختتامیه توجه به کیفیت آموزشی مدارس عشایری را از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: نقش نهاد تعلیم و تربیت در نهادینه کردن ارزش‌های متعالی در جامعه عشایری بسیار چشمگیر و مهم بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با وجود همه محدودیت ها دولت پشتیبان آموزش وپرورش است، گفت: با اشراف بر مسائل آموزش و پرورش در استان شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنید تا شاهد رشد کیفی مسائل تربیتی و آموزشی در مدارس باشیم.

نجفی، ضرورت توجه بیشتر به دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی به ویژه دانش‌آموزان عشایری را نیز مهم دانست و گفت: به طور کلی دانش‌آموز ابتدایی باید به لحاظ تجهیزات مدرسه‌ای به ویژه تجهیزات ورزشی از امکانات مورد نیاز برخوردار شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر تجهیز مدارس ابتدایی توجه به دانش آموزان در مقاطع ابتدایی به‌خصوص دانش‌آموزان عشایری به منظور شناسایی استعدادهای آنها مسئله مهمی است که طی برنامه‌ریزی منسجم باید به طور جدی پیگیری شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شناسایی برخی مشکلات آموزشی در مدارس عشایری، عنوان کرد: در اکثر مدارس روستایی و عشایر طبق نظر دانش‌آموزان نبود برخی امکانات اولیه مانند تجهیزات ورزشی، نداشتن کتابخانه و… از جمله کمبودهایی است که برای تأمین آنها باید تلاش شود.

نجفی در پایان با تاکید بر این‌که هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل و آموختن دور شود، یادآور شد: سامانه شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل راه اندازی شده که به همین روش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و علت آن را جویا شده و سپس در جهت رفع مشکلات آن‌ها و بازگرداندن به مسیر تحصیل تلاش خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار