مدیر دبستان پسرانه هیأت امنایی ملاصدرا شهرستان قدس:
مشارکت در کیفیت آموزشی و پرورشی، فرصتی ارزشمند است که در اختیار مدارس قرار دارد
شهر قدس (پانا) - مدیر دبستان پسرانه هیأت امنایی ملاصدرا شهرستان قدس، نقش مشارکت در کیفیت آموزشی و پرورشی را یکی از فرصتهایی دانست که در اختیار مدارس قرار دارد.
![مشارکت در کیفیت آموزشی و پرورشی، فرصتی ارزشمند است که در اختیار مدارس قرار دارد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQzYTBmlLRo/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHKLjYF8BKs-UsAIKXaKdntA,,/MTQzYTBmlLRo.jpg)
حسین بهرامی، یکی از مدیران موفق شهرستان قدس در گفت وگو با پانا، دلایل موفقیت خود را اینگونه بیان کرد: «اینکه علاقمند به کارمان باشیم و در حوزه مدیریت بصورت تیمی و گروهی و تفویض اختیار کردن به نیروهای انسانی مدرسه، اعم از همکاران، والدین و دانشآموزان و نظارت مستمر به کار و عوامل مدرسه، باعث می شود که در انجام مسئولیت خودمان موفقتر باشیم؛ نقش مشارکت در کیفیت آموزشی و پرورشی یکی از فرصت هایی است که در اختیار مدارس قرار دارد.»
مدیر دبستان پسرانه هیأت امنایی ملاصدرا شهر قدس ادامه داد: «ایجاد جو دوستانه و صمیمی در بین کارکنان و دانشآموزان و روابط خوب با همکاران، دانشآموزان و اولیا، باعث موفقیت میشود. استفاده از ظرفیت و پتانسیل اولیا در حوزه آموزشی و پرورشی و مالی، انجمن اولیا در مدرسه، یک برنامه ریزی مناسب برای اعضای انجمن در مدرسه و این که روزی چندنفر از اعضای انجمن اولیاء در مدرسه حضور داشته و به کادر مدرسه و حتی زنگ تفریح کمک کنند، تاثیر شایانی دارد.»
بهرامی گفت: «احترام گذاشتن به کلیه ذینفعان همکاران، والدین و دانش آموزان، داشتن انگیزه، وقت گذاشتن در حوزه مدیریت مهمترین دلیل موفقیت است. اولیا همیشه مانند یک خانواده خوب همراه مدرسه بودند و همچنین خانواده صمیمی خود در کارهای آموزشی و پرورشی مدرسه با من همراه بودند و نقش بزرگی در موفقیتهای من داشتند.»
وی در پاسخ به اینکه چه توصیه ای برای مدیران و معلمان دارید، گفت: «نقش مشارکت در کیفیت آموزشی و پرورشی که یکی از فرصت هایی است که در اختیار مدارس قرار دارد را جدی بگیرند.»
مدیر دبستان پسرانه هیأت امنایی ملاصدرا شهر قدس، در توصیه به همکاران خود گفت: «بهره گیری از توان بالقوه علمی، مهارتی، تخصصی کارکنان، والدین و دانشآموزان در جهت بهبود و ارتقا سطح کیفی برنامهها و فعالیت های مدارس بصورت مدرسهمحور، مشارکتجو و کیفیت مدار شرایطی فراهم می کند و مدیران مدارس میتوانند ضمن شناسایی ظرفیتها و تواناییهای معلمان و خانوادههای دانشآموزان خود نسبت به تعیین اهداف، طراحی و تدوین برنامه عملیاتی مدرسه اقدام کنند و بصورت مستمر عملکرد مدرسه خود را با نقشه راه بسنجند.»
دانشآموز خبرنگار: ایلیا حسینی
ارسال دیدگاه