مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی:

بازدید از مراکز مشاوره آموزش و پرورش ادامه خواهد داشت

تهران (پانا) - مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر نقش مهم مراکز مشاوره در کاهش آسیب ها، گفت بازدیدهای سرزده از مراکز مشاوره کشور ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۳۲۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید از مراکز مشاوره آموزش و پرورش ادامه خواهد داشت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «امیر تجلی‌نیا» که طی سه ماهه گذشته از ده‌ها مرکز مشاوره در کشور بازدید سرزده به عمل آورده، گفت: به منظور اجرایی‌سازی تکالیف سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره، بازدیدهای سرزده در اولویت قرارگرفت. در بازدیدهای سرزده از مراکز مشاوره از نزدیک بعضی مشکلات، معضلات و چالش‌های این مراکز، مورد بررسی واقع شده و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده می‌شود.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته، هسته‌های مشاوره مناطق مختلف با تامین تجهیزات و نیروی انسانی و اختصاص اعتبارات لازم به مراکز مشاوره مستقل تبدیل شد تا سهم مهمی را در ارائه مشاوره و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند.

مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: مراکز مشاوره در همان مراحل اولیه وقوع مشکل به دانش آموزان و خانواده‌ها کمک می‌کند و فرآیند شناسایی، ارجاع، درمان و پیگیری‌های بعدی با بررسی‌های دقیق و تخصصی انجام می‌شود.

تجلی‌نیا خاطر نشان کرد: همچنین خط تلفن فوریت‌های مشاوره‌ای به شماره ۱۵۷۰ چند ماهی است که به مردم خدمت رسانی می‌کند و کسانی که نیازمند مشاوره فوری هستند می‌توانند از ۸ صبح تا ۸ شب با این شماره تماس گرفته و مشاوره اولیه را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این مشاوره‌ها در حوزه تربیتی، هدایت تحصیلی و آسیب‌های اجتماعی است که با هزینه بسیار پایینی ارائه می‌شود و هزینه مشاوره‌های تخصصی نیز برای دانش‌آموزان و اولیا نسبت به مراکز مشاوره متفرقه بسیار پایین است.

مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در هفته ای که گذشت برخی مراکز مشاوره شهر تهران از جمله مرکز مشاوره دانش‌آموزی فاطمیه (س) منطقه ۱۵ را مورد بازدید قرار داد.

پیش از این نیز تجلی‌نیا از مراکز مشاوره دماوند، رودهن، پردیس در استان تهران و چند مرکز مشاوره در استان‌های همدان، خوزستان و خراسان رضوی بازدید کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار