امیر تجلی نیا در بازدید از مرکز مشاوره آموزش و پرورش منطقه ۱۵:

مراکز مشاوره نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

تهران (پانا) - مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به اتفاق مسعود تقیانی و محمدحسین جوکا ر در بازدید سرزده ای که از مرکز مشاوره دانش آموزی فاطمیه (س) منطقه ۱۵ داشت، نقش مراکز مشاوره را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مراکز مشاوره نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

امیر تجلی نیا؛ مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در بازدید از مرکز مشاوره دانش آموزی فاطمیه منطقه ۱۵ عنوان کرد: با توجه به اهمیت مراکز مشاوره، مدیران مناطق در آموزش و پرورش جهت بهبود و کیفیت بخشی این مراکز باید از مدیران توانمند و متخصص استفاده کنند، چرا که این حوزه یک حوزه بسیار تخصصی بوده و مستقیم با مسائل و مشکلات و چالش‌های دانش‌آموزان روبرو است.

تجلی نیا ضمن تأکید بر لزوم تعیین و تبیین فعالیت ها و برنامه‌های حوزه مشاوره و آسیب‌های اجتماعی بر اساس سند نظام جامع مشاوره اظهار کرد: مراکز مشاوره نقش مهمی در کاهش میزان آسیب های اجتماعی دارند و در بازدیدهای سرزده گروهی که از مراکز مشاوره در برخی از مناطق نوزده گانه شهر تهران و البته دیگر استان های مختلف شد، از نزدیک با بعضی مشکلات، معضلات و چالش‌های این مراکز روبرو شده و تدابیر لازم در این خصوص به عمل آمد.

وی در ادامه افزود: می توان مراکز مشاوره را با ارتقای تجهیزات و افزایش کمی و کیفی هسته‌های مربوطه اصلاح و تقویت کرد. همچنین استفاده از مدیران لایق و توانمند و متخصص نیز می‌تواند به شکل چشم‌گیری از آسیب‌های مختلف اجتماعی جلوگیری کرده و در همان ابتدا و در مراحل اولیه به دانش آموزان و خانواده‌ها کمک کند تا در نهایت فرآیند شناسایی، ارجاع، درمان و پیگیری های بعدی با نظارت بیشتر و بررسی های دقیق و تخصصی به انجام برسد.

سپس گزارشی از فعالیت ها، امکانات، تخصص و ایام فعالیت همکاران مشاور مرکز و ارائه آمار فراوانی مراجعین مرکز ، همچنین برنامه های انجام شده و تقویم اجرایی کارشناسی مشاوره توسط سجاد هاشمی، مسئول مشاوره منطقه۱۵ ارائه شد.

در پایان مسعود تقیانی؛ رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و محمدحسین جوکار؛ کارشناس مشاوره وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به شرایط پسا کرونا و سنگین شدن مسئولیت مشاوران که با تعهد، تخصص و پایش به موقع موجبات سلامت روان دانش آموز، خانواده و جامعه را فراهم می کنند، به بیان نقطه نظرات، برنامه ها و پیشنهادات جهت بهبود عملکرد مرکز و ارائه خدمات روانشناختی به دانش آموزان، اولیاء و همکاران و همچنین پیشگیری از آسیب های روانشناختی و اجتماعی پرداخت که با استقبال مسول مربوطه مواجه شده و در پایان نیز از حضور مدیر کل و مسئولین حوزه امور تربیتی ، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قدردانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار