رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‎‌وگو با پانا:

افشاکنندگان فساد تحت حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند

طرح سوت‌زنی به صورت کامل و جامع در کمیسیون قضایی مجلس بررسی شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی جزئیات و آخرین وضعیت طرح حمایت از افشاکنندگان فساد را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
افشاکنندگان فساد تحت حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند

سوت‌زنی روش گزارش‌دهی مردمی یا به عبارت دیگر، نظارت مدنی برای مبارزه با فساد است. به این صورت احتمال تخلف از سوی افراد به حداقل می‌رسد؛ چرا که دایره ناظران نامحدود شده و احتمال تبانی به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد. در دنیا افشای فساد توسط گزارشگران مردمی هشت‌برابر بیشتر از کشفیات نهادهای نظارتی است؛ به همین دلیل در بسیاری از کشورها تلاش شده تا بسترهای حقوقی و تشویقی لازم برای گزارشگران مردمی ضد فساد فراهم شود.

موسی غضنفرآبادی در این باره به پانا گفت: «‌طرح سوت‌زنی در نوبت رسیدگی در صحن علنی است.»

وی افزود: «طرح سوت‌زنی یا حمایت از افشاکنندگان فساد تقریبا به صورت کامل و جامع در کمیسیون قضایی مجلس بررسی شده است. کسانی که ‌در دستگاه و چه خارج از دستگاه جرم یا فساد مالی را اعلام کنند، تحت حمایت قرار می‌گیرند.»

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «افشاکنندگان فساد، هم تحت حمایت معنوی قرار می‌گیرند که کارشان را از دست ندهند یا جلوی تهدید‌ها علیه آن‌ها گرفته شود و هم از آن مال مورد اختلاس یا ارتشاء نیز به تناسب، وجهی را به افشاکننده پرداخت می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار