رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان

مجلس دانش‌آموزی، فرصت اجتماعی شدن را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه اگر امروز مجلس دانش آموزی ما خلاق، پویا، کارشناسی، با احساس مسئولیت، جدی و پرکار باشد، می‌تواند مطالبه گری کند، عنوان کرد مجلس دانش‌آموزی، فرصت اجتماعی شدن را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، فرصت اجتماعی شدن را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند

نشست یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان سمنان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، به همراه نمایندگان مجلس دانش آموزی شهرستان ها و مناطق استان و اعضای هیأت رئیسه مجلس یازدهم در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان برگزار شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در این نشست با بیان اینکه تمامی دانش آموزان باید از وجود مجلس دانش آموزی آگاه بوده و آشنایی کافی را با این ساختار داشته باشند، گفت: مجلس دانش آموزی، قوی ترین تشکل در کشور است که می تواند بازوان توانمند آموزش و پرورش در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها باشد.

اسحاق اکبری خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی خاطرنشان کرد: شما به عنوان نمایندگان دانش آموزان در این عرصه، باید از حق و حقوق آنها دفاع کنید. در عرصه‌هایی همچون مفاهیم و مواد درسی به آموزش و پرورش پیشنهاد ارائه دهید و اقداماتی که در سطح استان قابلیت اجرا دارد را شناسایی کنید.

وی با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی، فرصت اجتماعی شدن برای دانش آموزان فراهم می کند، افزود: فعالیت های اجتماعی برای دانش آموزان بسیار فرصت مهم و بزرگی است؛ چرا که می توانند از این طریق، توانمندی ها و ظرفیت های اجتماعی خود را افزایش دهند. هر چقدر پیوندهای اجتماعی بین افراد در این تشکل بیشتر شود، آنها بیشتر می توانند جایگاه علمی و فکری را عمیق کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان اظهارکرد: نقطه ثقل بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند؛ بنابراین بازیابی نقش جوانان در استقرار بیانیه گام دوم می‌تواند دغدغه دیگری باشد. آموزش و پرورش توسط کسانی ارزیابی می‌شود که مشتریان این نظام هستند. شما نماینده یک جمعیت چند میلیونی هستید، پس باید صدای آنها باشید.

اکبری با بیان اینکه نمایندگی در مجلس دانش آموزی، فرصت افزایش قابلیت‌های شما و همچنین توسعه و درک اجتماعی شما و تعاملتان با دیگران و چگونگی پیگیری اهدافتان است، گفت: همانطور که جسم ما به تغذیه و مراقبت نیازمند است، روح مان نیز به تغذیه و مراقبت نیاز دارد و یادگیری نوعی تغذیه روح است و پرورش جان را برعهده دارد. یادگیری فراگیرترین رفتاری است که در زندگی انسان‌ها جریان دارد.

وی ادامه داد: البته باید بدانیم بیماری‌هایی متوجه یادگیری است. امروز شما با انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس دانش‌آموزی در معرض یک یادگیری بسیار بزرگ قرار گرفتید. نمایندگی فرصت افزایش قابلیت‌های شما و همچنین توسعه و درک اجتماعی شما و تعاملتان با دیگران و چگونگی پیگیری اهدافتان است. فرصتی برای تمرین دموکراسی، مدارا بودن پذیرش دیگران، تمرین گفت‌وگوی سازنده، نقد و نقدپذیری، کارگروهی و مشارکت در امور، مسئولیت‌پذیری در امور اجتماعی، صنفی و محیط زیستی، حساسیت نسبت به محیط پیرامون، پرسشگری و مطالبه‌گری عقلانی و پیگیری هوشمندانه مطالبات و کسب مهارت شنیدن دارید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار