کسب رتبه دوم کشوری استان اردبیل در پروژه مهر

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت استان اردبیل در بین 32 استان کشور رتبه دوم کشوری را در «پروژه مهر» به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۳۲۵۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه دوم کشوری استان اردبیل در پروژه مهر

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در همایش تجلیل از فعالان «پروژه مهر» در اردبیل گفت: بعد از کرمانشاه، اردبیل در ارزیابی شاخص‌های «پروژه مهر» به عنوان پروژه جامع و کامل در رتبه دوم قرار گرفت و بعد از اردبیل، استان مازندران جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا مدیران و رؤسای آموزش و پرورش وارد مسائل حاشیه‌ای شده، بلکه به اصل و متن آموزش و تربیت توجهی جدی خواهد شد، افزود: در قالب «طرح امین» از ظرفیت روحانیون استفاده می‌کنیم تا زمینه برای روشنگری و بصیرت‌افزایی بیشتر برای نسل‌های آینده فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضرورت تعامل مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش را با مسئولان شهرستانی یادآور شد و خاطرنشان کرد: تعامل به معنای بله قربان گویی نیست بلکه تعامل روش و منشی است که زمینه بهبود فرآیندها را به وجود می‌آورد.

وی همچنین از سفر قریب الوقوع وزیر آموزش و پرورش به این استان برای کلنگ ‌زنی چندین پروژه مهم و دیدار با فرهنگیان استان خبر داد و اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش قرار است در جریان سفر به این استان مدرسه 18 کلاسه دارالفنون را که با 100 میلیارد تومان احداث می‌شود، کلنگ‌زنی کرده و در برخی از نشست‌ها نیز حضور پیدا کند.

صفری ارزیابی عملکرد مدیران مناطق و نواحی و آسیب‌شناسی در این حوزه را یادآور شد و گفت: با برگزاری جشنوارهای خیرین مدرسه‌ساز، امیدواریم کمک و مشارکت آنها را در توسعه فضاهای آموزشی شاهد باشیم.

وی گفت: با اجرایی شدن طرح دیپلماسی مهارتی در استان‌های مرزی، هنرستان‌های تخصصی در اردبیل نیز تقویت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در سال‌جاری تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا فضای آموزش و پرورش را به یک فضای آرام همراه با اطمینان‌بخشی خانواده‌ها تبدیل کنیم تا بدون حتی کوچک‌ترین تأخیر و تعلل دانش‌آموزان در فضای مدرسه به تحصیل و تربیت مشغول شوند.

صفری تصریح کرد: در همه حوزه‌ها نارسایی‌ها بیداد می‌کرد و ما سعی کردیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا در سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش فضای مناسب و آرام‌بخشی را تجربه کند.

این مقام مسئول گفت: در سند تحول آموزش و پرورش هیچ اشاره‌ای به تعطیلی در فضاهای آموزشی نشده بلکه بیشترین تاکید بر تقویت برنامه‌های ترکیبی در آموزش و پرورش است تا جلوی تعطیلی‌ها گرفته شده و آموزش و تربیت مستمری را با همراهی خانواده‌ها شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در قالب 30 برنامه آموزش ابتدایی، بیش از 50 برنامه در حوزه آموزش متوسطه و بخش تربیتی و پرورشی سعی کردیم تا در آموزش و پرورش شرایط مطلوب تحصیل را برای نسل آینده مهیا کنیم.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در آذرماه در تمام مناطق و نواحی استان استارت برگزاری کلاس‌های تقویتی کنکور زده خواهد شد و امیدواریم در ماه‌های باقیمانده تا پایان سال بتوانیم دانش‌آموزان را بیشتر با فضای امتحانات نهایی و کنکور آشنا کنیم.

وی از انتخاب هنرستان شهرستان مرزی بیله‌سوار به عنوان هنرستان تخصصی در اجرای دیپلماسی مهارتی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به مرزی بودن شهرستان بیله‌سوار در رایزنی با وزارت آموزش و پرورش، هنرستان بیله‌سوار را محل پذیرش هنرجویان از کشورهای همسایه قرار دادیم تا با همراهی مسئولان کشور آذربایجان پذیرش دانش‌آموزان را در رشته‌های مهارتی شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از ابلاغ رتبه‌بندی مدارس در آذرماه خبر داد و بیان کرد: باید مدارس، مناطق و نواحی ارزیابی آموزشی خود را آغاز کنند و شایسته است بر پایه برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تلاش‌های انجام شده برای رتبه‌بندی معلمان و اجرای کامل آن خبر داد و اظهار کرد: در آذرماه پرونده رتبه‌بندی معلمان به شکل کامل بسته خواهد شد و این طرح به صورت عملیاتی در استان اردبیل شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار