علیرضا کریمیان:

فضای مناسب برای میدان‌داری و اجرای مراسم‌ها توسط دانش‌آموزان فراهم شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره برلزوم بسترسازی برای استعدادیابی دانش‌آموزان مبتنی بر تحقق اهداف سند تحول و راهیان پیشرفت آموزش و پرورش، بر ایجاد فضای مناسب برای میدان‌داری و اجرای مراسم‌ها توسط دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فضای مناسب برای میدان‌داری و اجرای مراسم‌ها توسط دانش‌آموزان فراهم شود

در راستای اجراسازی منویات مقام معظم رهبری در خصوص مهم برشمردن امر ورزش و همچنین با توجه به بسترسازی مناسب استعدادیابی برای تحقق راهیان پیشرفت، طرح شهید سلیمانی منطقه ١٨ با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا محمدعلی گیلانی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، منصور هدایتی فرد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان منطقه 18 افتتاح و بهره برداری شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت ضمن تسلیت حمله تروریستی به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) حضرت شاهچراغ که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم وطنان شد، یاد و خاطره سه شهید دانش آموز این حادثه را همزمان با سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز نوجوان، گرامی داشت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در آیین افتتاح پروژه های ورزشی درون مدرسه ای و تقدیر از فعالیت های اجرایی دانش آموزان در مراسم، خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش شهر تهران بنابر این است کمتر صحبت کنیم و بیشتر عمل کنیم و در تمام برنامه ها با فراهم سازی فضای مناسب، میدان‌دار اصلی فعالیت های دانش آموزان باشند.

باید از تربیت تک بعدی صرفا مبتنی بر آموزش و تست فاصله گرفت تا استعدادیابی محقق شود.

کریمیان با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت تمام ساحتی؛ مهارت های اجتماعی و ارتباطی را مهم برشمرد و گفت: باید از تربیت تک بعدی صرفا مبتنی بر آموزش و تست فاصله گرفت تا استعدادیابی محقق شود و استعدادیابی نه فقط در زمینه ورزش که در همه ابعاد و زمینه ها مورد توجه باشد تا به فضل خداوند بعد از استعدادیابی، با هدایت‌گری صحیح، معلمان، دانش آموزان در مسیر رشد و تعالی بیشتر قرار گیرند.

وی نقش معلمان را در کشف استعدادها مهم خواند و تصریح کرد: در این مدت در آموزش و پرورش شهر تهران اتفاقات ارزشمندی در زمینه ورزش محقق شد و ٧٠ فضای ورزشی درون مدرسه ای در شهر تهران اختصاص پیدا کرده و ۵ سالن ورزشی نیز تجهیز، بازسازی و افتتاح شده است که مبلغی بیش از ٢١ میلیارد تومان به این امر اختصاص شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ورزش تاثیرات مهمی در سلامتی دانش آموزان و جامعه دارد عدم تعطیلی فضاهای ورزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: فضاهای ورزشی برای استفاده دانش آموزان ایجاد و بازسازی شده است، بنابراین می بایست حتما به بهترین شکل در اختیار دانش آموز قرار گیرد.

کریمیان در ادامه گفت: نگاه درآمدزایی به فضاهای اردوگاهی آموزش و پرورش شهر تهران نداریم، بنابراین می بایست از فضای اردوگاه های دانش آموزی نیز برای بهره مندی دانش آموزان استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به طرح شهید خرازی که به واسطه آن، فضاهای ورزشی در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و دانش آموزان دختر به همراه مادران خود در روزهای پنجشنبه و دانش آموزان پسر به همراه پدران خود در روزهای جمعه از این امکان ورزشی بهره مند می شوند، بر استمرار این طرح تاکید کرد و افزود: فضاهای ورزشی آموزش و پرورش در ساعات دیگر نیز در اختیار محله قرار می گیرد که در راستای تحقق طرح مدرسهT کانون محله، پیوندی باشد میان آموزش و پرورش و محله.

ورزش باستانی و زورخانه ای، ریشه در فرهنگ اسلامی ایرانی دارد

کریمیان در پایان با تاکید بر اشاعه ورزش باستانی و زورخانه ای، ریشه این ورزش را در فرهنگ اسلامی ایرانی دانست که شامل مجموعه ای از منش های اخلاقی و انسانی در دل این ورزش است که تواضع فروتنی، ادب، افتادگی و ... از جمله آن است.

گفتنی است؛ طرح شهید سلیمانی که با هدف طراحی و بهسازی فضاهای ورزشی با دو رویکرد درون مدرسه، و اولویت مدارس مناطق محروم در تمام کشور برگزار می شود امروز در منطقه ١٨ تهران با بازسازی و بهره برداری از استخر شریعتی، بازسازی و بهره برداری از سالن ورزشی علی ابن ابیطالب(ع) و افتتاح زمین چمن مصنوعی مدارس اجرا شد.

علیرضا کریمیان ضمن حضور در این مراسم ها از استخر شریعتی، سالن ورزشی علی بن ابیطالب(ع) و زمین چمن مصنوعی نیز بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار