چند روز بعد از پیشنهاد و توصیه رئیس‌جمهوری انجام شد؛

برگزاری اولین اردوی راهیان پیشرفت دانش‌آموزی در ازنا

تهران (پانا) - با گذشت چند روز از پیشنهاد و توصیه رئیس‌جمهوری مبنی بر بازدید دانش‌آموزان از کارخانه‌ها و مراکز صنعتی تحت عنوان اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی، جمعی از دانش‌آموزان دختر شهرستان ازنا از کارخانه داروسازی بایر افلاک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خاورمیانه بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین اردوی راهیان پیشرفت دانش‌آموزی در ازنا

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران اسلامی در بازدید از وزارت آموزش‌وپرورش توصیه‌هایی داشتند که یکی از این توصیه‌ها بازدید دانش آموزان از کارخانه‌ها و مراکز صنعتی تحت عنوان اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی است تا دانش آموزان ضمن مشاهده دستاوردها و پیشرفت‌های علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران، بتوانند علاقه‌مندی‌ها و استعدادهای شغلی و تحصیلی خود در رشته‌های مختلف را بررسی کنند و بر همین اساس به انتخاب رشته و شغل خود هم بپردازند؛ بر همین اساس جمعی از دانش آموزان مدرسه نمونه دولتی خدیجه کبری شهرستان ازنا در قالب اردوی راهیان پیشرفت از یک کارخانه بزرگ داروسازی بازدید کردند.

۲۵ مهرماه بود که رئیس‌جمهوری در دیدار با مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش اولین بار پیشنهاد اردوی راهیان پیشرفت را مطرح کرد و خواستار حضور دانش آموزان در پارک‌های علم و فناوری و صنایع و کارخانه‌ها برای بازدید از پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور شد.

چند روز بعد از پیشنهاد رئیس‌جمهوری، جمعی از دانش آموزان دختر شهرستان ازنا در قالب یک کاروان علمی بانام راهیان پیشرفت از کارخانه داروسازی بایر افلاک یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خاورمیانه بازدید کردند.

دانش آموزان از نزدیک بخش‌های مختلف کارخانه را بازدید و با نحوه تولید دارو آشنا شدند متخصصان و کارشناسان این شرکت داروسازی هم با ارائه توضیحاتی به دانش آموزان از لرستان به‌عنوان قطب داروسازی کشور نام بردند و از صادرات داروهای این شرکت به کشورهای مختلف گفتند.

دانش آموزان هم با ابراز رضایت و خوشحالی از برگزاری این اردو، پیشرفت‌های کشور را در حوزه تولید دارو چشمگیر دانستند و خواستار برگزاری این اردوها در استان شدند.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان هم از برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با سایر صنایع و مراکز علمی برای اجرای این طرح برای سایر دانش آموزان خبرداد و گفت: اردوهای راهیان پیشرفت از ابتدای آبان تا پایان بهمن‌ماه ویژه دانش آموزان متوسطه دوم برگزار می‌شود.

رضا عزتی افزود: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در ایجاد انگیزه و تقویت حس خودباوری در بین دانش آموزان بسیار مؤثر است و دنبال این هستیم تا پیشنهاد ریاست محترم جمهور را در کنار برگزاری اردوهای راهیان نور در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان اجرا کنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار